ZÁŠTITA
|
Jan Hamáček 1.místopředseda vlády a ministr vnitra |
Ing. Vladimír Dzurilla zmocněnec vlády pro IT a digitalizaci |
JUDr. Bohumil Šimek hejtman, Jihomoravský kraj |
Rostislav Koštial starosta, město Mikulov |
ODBORNÝ PARTNER |
e-government 20:10,
aneb žijem si jak na zámku, ať to trvá věčně
Výroční konference e-governmentu se v roce 2019 bude konat na zámku Mikulov ve dnech
3.- 4. 9. 2019
Magazín Egovernment ve spolupráci s
pořádali
11. ročník výroční konference českého egovernmentu
PLATINOVÝ PARTNER |
GENERÁLNÍ PARTNER |
ZLATÝ PARTNER |
STŘÍBRNÝ PARTNER |
TECHNOLOGICKÝ PARTNER |
OFICIÁLNÍ VŮZ KONFERENCE |
PARTNER |
|
|
CO HLEDÁTE?
PONDĚLÍ 2.9. | ÚTERÝ 3.9. | STŘEDA 4.9. |
JEDNOTLIVÉ PREZENTACE MŮŽETE STÁHNOUT VE FORMÁTU PDF KLIKNUTÍM NA IKONU ZA JEJICH NÁZVEM V PROGRAMU
PONDĚLÍ 2. 9. 2019 - DOPROVODNÝ PROGRAM
Součástí konference byl tradičně tento doprovodný program:
10:00 GOLFOVÝ TURNAJ
PARTNER |
golfový turnaj o pohár Magazínu Egovernment je uzavřeným turnajem pouze na přímé pozvání.
20:00 V.I.P. VEČER (hotel Galant)
PARTNER VEČERA |
Společenský večer určený především pro partnery konference, hlavní vystupující a významné hosty.
Součástí večera je vyhlášení výsledků golfového turnaje.
Večer plný dobrého vína, doutníků a dobrých přátel.
ÚTERÝ 3. 9. 2019 - HLAVNÍ JEDNACÍ DEN
8:00 REGISTRACE (zámecký sál)
PLENÁRNÍ JEDNÁNÍ (ZÁMECKÝ SÁL)
moderace: Ing. Michal Jirkovský, šéfredaktor, Magazín Egovernment
9:00 ZAHÁJENÍ
JUDr. Jaroslav Strouhal, náměstek ministra vnitra pro řízení sekce informačních a komunikačních technologií
Ing. Roman Vrba, ředitel, odbor eGovernmentu, MV ČR
Ing. Petr Kuchař, ředitel, OHA, MV ČR
DIGITÁLNÍ SPRÁVA ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ
Ing. Michal Pešek, ředitel, SZR
Ing. Miroslav Tůma, odbor kybernetické bezpečnosti a koordinace informačních a komunikačních technologií, MV ČR
OD ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ K PROPOJENÉMU DATOVÉMU FONDU
Ing. Ondřej Felix, CSc., digitální šampion, MV ČR
Mgr. Kryštof Zrcek, ředitel sekce sociálního pojištění, ČSSZ
KULATÝ STŮL: PRÁVO NA DIGITÁLNÍ SLUŽBY, DIGITÁLNÍ ČESKO, BANKOVNÍ IDENTITA...
Ing. Vladimír Dzurilla, zmocněnec vlády pro IT a digitalizaci
PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D., předseda výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj, PSP ČR
Mgr. Zdeněk Zajíček, prezident, ICT Unie
REVOLUCE V SÍTÍCH A DATOVÝCH CENTRECH JE TADY.
Zuzana Švecová, Czech and Slovak Specialists Team Lead, CISCO
13:00 OBĚD (sál předků a Gröllův sál)
PARTNER |
V.I.P. OBĚD (Sala Terrena)
Oběd v prostorách Sala Terrena je určen pro hosty konference na speciální pozvánku
OCHUTNÁVKA VÍN |
14:00 ODPOLEDNÍ PROGRAM
odpolední program konference je tradičně rozdělen do dvou sekcí, letos byly tématicky rozděleny na
EGOVERNMENT (ZÁMECKÝ SÁL)
moderace: Ing. Miroslav Vacula, vedoucí odboru informatiky, Jihomoravský kraj
14:00 GINIS 2020 - BEZPEČNÁ INTEGRAČNÍ PLATFORMA VEŘEJNÉ SPRÁVY
Ing. Jiří Čech, Ing. Michal Polák, GORDIC
14:30 ČESKÁ POŠTA - PARTNER V OBLASTI E-GOVERNMENTU
Mgr. Martin Vránek, ředitel, divize obchod a marketing, Česká pošta s.p.
14:55 BANKOVNÍ IDENTITA PRO VEŘEJNOU SPRÁVU
Jan Blažek, ČSOB
15:20 ROZŠÍŘENÍ REFERENČNÍCH ÚDAJŮ A NOTIFIKACÍ V ROB
Josef Knotek, SZR
Petr Hron, ICZ a.s.
Roman Zemánek, ICZ a.s.
15:40 VIZE IDENTITY V PROSTŘEDÍ PROPOJENÉHO DATOVÉHO FONDU VEŘEJNÉ SPRÁVY ČR
Radim Drgáč, Autocont CZ, a.s.
16:00 DIGITÁLNÍ ASISTENTKA NA PORTÁLU VEŘEJNÉ SPRÁVY
Ing. Roman Vrba, ředitel, odbor eGovernmentu, MV ČR
Slávka Šikurová, Predu
Michal Slavev, Mluvii
Václav Koudele, Microsoft
16:20 ZÁKON O PRÁVU NA DIGITÁLNÍ SLUŽBU A RPP
Mgr. Šimon Trusina, analytik, odbor eGovernmentu, MV ČR
16:30 TRENDS IN DIGITAL AUTHORIZATION AND BENEFITS OF BANK ID
TRENDY V DIGITÁLNÍ AUTORIZACI A VÝHODY BANKOVNÍ IDENTITY
Johan Envall, Covr Security
Vít Bruner, Aexus
Ing. Ivo Rosypal, ředitel, odbor provozu a rozvoje EKIS, MV ČR
16:50 ZÁVĚR SEKCE - LOSOVÁNÍ iPhone 7+
BEZPEČNÁ KAVÁRNA (KAVÁRNA ZÁMECKÉHO SÁLU)
moderace: Ing. Michal Jirkovský, šéfredaktor, Magazín Egovernment
14:00 KYBEZ A CLOUD - NEDÍLNÁ SOUČÁST VEŘEJNÉ SPRÁVY
Ing. Miroslav Tůma, Ph.D., ředitel, odbor kybernetické bezpečnosti a koordinace ICT, MV ČR
Prof. ing. Jiří Voříšek, CSc. VŠE
14:20 OCHRANA PORTÁLŮ E-GOVERNMENTU A PŘÍPADOVÁ STUDIE NASAZENÍ V SPCSS
Jiří Krula, ředitel ICT bezpečnosti, SPCSS
14:45 AKTIVNÍ OBRANA PROTI KYBERNETICKÝM ÚTOKŮM V RESORTU MINISTERSTVA FINANCÍ
Mgr. Ondřej Nekovář, vedoucí odboru CKB
Jan Pohl, analytik senior, Státní pokladna Centrum sdílených služeb, s.p.
15:10 eGOVERNMENT CLOUD - CÍLE A BUDOUCNOST
Pavel Hrdlička, IBM
15:30 JAK OCHRÁNIT DIGITÁLNÍ TRANSFORMACI e-GOVERNMENTU, POKROČILÉ HROZBY A BOJ S NIMI
Ing. Horymír Šíma, Major Account Manager, Fortinet
15:50 PLATFORMA ADR (AUTOMAT DETECTION AND RESPONSE) JAKO ZÁKLADNÍ DETEKČNÍ VYŠETŘOVACÍ NÁSTROJ MODERNÍHO SOC A EFEKTIVNÍHO CIRT/CERT
Alexandr Mašek, regionální ředitel pro oblast střední a východní Evropy, Fidelis Security
16:10 UPAAS - UNIVERZÁLNÍ PROSTŘEDÍ PRO PROVOZ APLIKACÍ A SLUŽEB
Mgr.Bohdan Urban, ředitel, odbor informačních technologií a komunikací, MV ČR
16:20 INTELIGENTNÍ OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ (A CITLIVÝCH DAT) V PROCESU DIGITÁLNÍ TRANSFORMACE A PŘECHODU DO CLOUDU
Vladimír Špička, Territory Account Manager, FORCEPOINT
16:40 OTEVŘENÁ SOFTWAROVÁ LICENCE
Mgr. Jan Kalina, oddělení optimalizace eGovernmentu, MV ČR
Vladimír Rohel, ředitel, sekce bezpečnost, NAKIT
17:05 ZÁVĚR SEKCE - LOSOVÁNÍ iPhone 7+
UZAVŘENÁ PRACOVNÍ JEDNÁNÍ - SALA TERRENA
14:30 SETKÁNÍ POSLANCŮ A ČLENŮ RVIS
16:00 ZASEDÁNÍ AKČR + KISMO
19:00 VEČERNÍ PROGRAM (ZÁMECKÉ NÁDVOŘÍ)
PARTNER BAR |
19:00 PROHLÍDKA ZÁMKU
19:30 RAUT (Nástupní sál)
20:00 SPOLEČENSKÝ VEČER (Zámecké nádvoří)
-ÚVOD LOSOVÁNÍ iPhone XS
- HUDEBNÍ VYSTOUPENÍ
21:30 ZÁMECKÁ DISKOTÉKA (Zámecké nádvoří)
9:30 zahájení
Závěr konference je vždy vyhrazen monotématickému workshopu. Letos byl věnován elektronické identitě v praxi.
JMENNÉ REJSTŘÍKY A ELEKTRONICKÁ IDENTIFIKACE V SOUVISLOSTECH
Ing. Robert Piffl, IPSD
ZKUŠENOSTI S POSKYTOVÁNÍM SLUŽEB DLE eIDAS
Ing. Petr Budiš, Ph.D., ředitel a předseda představenstva, První certifikační autorita, a.s.
AKTUÁLNÍ STAV SONIA Z PRÁVNÍHO POHLEDU
JUDr. Josef Donát, LLM
13:00 ZÁVĚR KONFERENCE - LOSOVÁNÍ iPhone 6s
CO JE e-government 20:10?
Jedná se o konferenci, která jednou ročně, vždy počátkem září, hodnotí stav elektronizace veřejné správy v ČR se zaměřením na konkrétní zásadní téma. Tím letošním je, mimo jiné, problematika financování projektů v aktuálním programovém období.
PROČ e-government 20:10?
Konferenci pořádá magazín Egovernment a konference pojednává o e-governmentu. Proto je toto slovo stěžejní v názvu konference. Číselné označení 20:10 odkazuje na rok 2010, kdy jsme se v Mikulově sešli poprvé. Zároveň je ale rozděleno na 20 a 10. V době prvního ročníku tomu bylo 20 let co se veřejná správa v ČR ubírala směrem k elektronizaci. Zároveň jsme si, možná unáhleně mysleli, že do skutečně uceleného a plně funkčního elektronické stavu nám zbývá již pouhých deset let.
..ŽIJEME SI JAK NA ZÁMKU, AŤ TO TRVÁ VĚČNĚ.
Podtitul konference odkazuje na skutečnost, že postupující elektronizace veřejné správy zlepšuje kvalitu jejich služeb a tedy podmínky jak pro samotné zaměstnance veřejné správy, tak pro jejich klienty. Zároveň ale upozorňuje na skutečnost, že se scházíme v romantickém prostředí zámku Mikulov, v době doznívajícího léta a počínajícího vinobraní. Dny strávené na konferenci se tak stávají skutečně nezapomenutelnými.
VYSTUPUJÍCÍ V HLAVNÍM BLOKU
Ivan Bartoš je předsedou výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP ČR.
V této pozici výrazně pdporuje kroky směřující k realizaci návrhu zákona o právu na digitální služby.
V současné době je návrh zákona připraven k projednání ve Výboru, jemuž Ivan Bartoš předsedá.
Toto téma bude předmětem jeho diskuze v rámci kulatého stolu v hlavním programu konference.
Ivan Bartoš profesně působil v českých i nadnárodních ICT společnostech (Newton IT, Monster Worldwide, T-Mobile, EMTC)
Zmocněnec vlády pro IT a digitalizaci.
Generální ředitel NAKIT, s.p. , generální ředitel SPCSS, s.p. předseda RVIS.
V pozici zmocněnce vlády od jara 2016 odpovídá za realizaci strategie Digitální česko. Od ledna 2018 zároveň vede Národní agenturu pro komunikační a informační technologie a rovněž působí jako poradce úředsedy vlády pro IT a digitalizaci.
I proto patří k těm, kteří mají zásluhu na tempu, jakým postupuje návrh zákona o právu na digitální služby.
Na uvedené téma a další aktuality z Digitálního Česka bude diskutovat v rámci kulatého stolu.
Ondřej Felix pracoval jako generální ředitel APP Systems ( nyní NESS), generální ředitel ORACLE CZ, předseda představenstva , generální ředitel a posléze předseda dozorčí rady společnosti Český Telecom, místopředseda dozorčí rady České pošty. Od roku 2007 působí jako poradce v oblasti eGovernmentu na MV ČR.
Ondřej Felix je spoluautorem věcných záměrů zákona o elektronických úkonech, zákona o základních registrech a zákona o elektronické identifikaci. Na podzim 2012 byl vládou české republiky pověřen výkonem funkce Digitálního šampióna. V současnosti se zabývá zejména implementací elektronické identity a Portálu občana jako základních stavebních kamenů pro nové online služby ve veřejné správě ČR.
Petr Kuchař již téměř pět let vede odbor Hlavního architekta eGovernmentu MV. Vybudoval architektonický tým dvou desítek odborníků, kteří aktuálně vykonávají roli koordinátora rozvoje eGovernmentu v ČR.
Velkou část svého profesního života působil ve vlastní společnosti ABRA Software, která se zabývá vývojem ekonomického a ERP řešení pro privátní sektor. Dále je spoluautorem a duchovním otcem českého národního formátu elektronické fakturace ISDOC.
Petr Kuchař za nejvýznamnější výsledek své práce považuje prosazení konceptu agendových portálových řešení s využitím vzdálené elektronické identifikace dle nařízení eIDAS a zákona 250/2017 Sb. Jako velmi důležité považuje také architektonické a konzultační partnerství s ostatními resorty.
Za svoji práci získal již v roce 2009 cenu Ministra vnitra za přínos v oblasti ICT ve veřejné správě. V minulém roce pak získal hlavní cenu Osobnost eGovernmentu 2018 za celkový přínos pro budování eGovernmentu v ČR.
Ve svém příspěvku se bude věnovat novinkám na poli elektronické identity a identifikace a jejího využívání jako centrální sdílené služby.
Michal Pešek už téměř osm stojí v čele Správy základních registrů (SZR). Dříve působil například v Českém Telecomu a v České poště, a to ve středním a vyšším managementu i jako člen vedení.
Za nejvýznamnější výsledky své práce v SZR považuje úspěšné spuštění systému základních registrů v roce 2012, implementaci Národního bodu pro identifikaci a autentizaci, zajištění vydávání a podpory elektronických autentizačních certifikátů pro občanské průkazy s čipem v roce 2018 a spuštění kvalifikovaných služeb vytvářejících důvěru Národní certifikační autority pro státní složky v roce 2019.
Odpovídá za rozhodování v oblasti kybernetické bezpečnosti v rámci výboru kybernetické bezpečnosti resortu MV a je členem boardu projektu eGovernment cloud. V roce 2017 získal prestižní ocenění Osobnost eGovernmentu v kategorii centrálních úřadů.
Ve svém příspěvku se bude věnovat především propojenému datovému fondu v oblasti rozvoje služeb základních registrů, elektronické identifikaci na poli mobilních zařízení a tématu poskytování kvalifikovaných služeb státu.
Jaroslav Strouhal je ve funkci náměstka ministra vnitra pro řízení sekce informačních a komunikačních technologií už od začátku roku 2014. Předtím působil v Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových, nejdříve jako ředitel odboru Realizace majetku, posléze jako 1. náměstek generálního ředitele. Před příchodem do státní správy pracoval v advokátní kanceláři.
Náměstek Strouhal má dlouholetou zkušenost s řízením nejen sekce informačních a komunikačních technologií, ale i organizační složky státu Správy základních registrů a při koordinaci významných ICT projektů. Pod jeho vedením byla na ministerstvu vnitra spuštěna řada z nich – například eObčanka, Portál občana, centrální nákupy ICT produktů nebo také významné změny v legislativě související s rozvojem eGovernmentu v ČR.
PROGRAM
Vedoucí týmu specializovaného na prodej Cisco Strategických Technologických oblastí
Cisco Systems, Inc. je jedna z největších IT firem dnešní doby a dominující hráč na poli síťových prvků serverových technologií, datových center, nástrojů pro spolupráci a bezpečnostních IT řešení.
Cisco celosvětově participuje na digitalizačních iniciativách států směřujících k vytváření platformy umožňující nasazení moderních aplikací, automatizuje IT procesy a umožňuje jim se flexibilně přizpůsobit požadavkům digitálního světa.
Ve svém příspěvku představí revoluční trendy v architektuře síťových a datacentorových technologií, které mohou pomoci i při zásadní digitalizaci České Republiky.
Miroslav Tůma už téměř osm let působí na Ministerstvu vnitra a více jak šest let řídí odbor Kybernetické bezpečnosti a koordinace ICT.
Po ukončení magisterského studia v roce 1996 a v průběhu postgraduálního studia v oboru Průmyslové inženýrství a management pracoval ve společnosti Institut průmyslového managementu, kde se zabýval především analýzou, modelováním a optimalizací podnikových procesů a informačních systémů, dále pak certifikovanými systémy řízení.
V roce 2009 nastoupil jako poradce ekonomického náměstka na Ministerstvo spravedlnosti, pak v roce 2010 přešel na Ministerstvo dopravy jako ředitel odboru provozu silničních vozidel.
nejvýznamnější výsledky své práce na ministerstvu vnitra považuje vybudování systému řízení bezpečnosti informací dle zákona o kybernetické bezpečnosti, Dohledového centra eGovernmentu a konsolidace ICT resortu MV.
Ve svém příspěvku se bude věnovat především vybudování eGovermnet cloudu a zajištění kybernetické bezpečnosti resortu Ministerstva vnitra.
Roman Vrba vede odbor eGovernmentu od roku 2015. Dříve působil na Krajském úřadu Jihomoravského kraje a v soukromém sektoru.
Mezi nejvýznamnější výsledky své práce ve státní správě považuje vznik Portálu občana.
Za dobu působení na Ministerstvu vnitra získal řadu ocenění (Osobnost eGovernmentu, Křišťálovou lupu, Microsoft Awards).
Ve svém příspěvku se bude věnovat především aktuálním novinkám na Portálu veřejné správy.
V letech 1996 až 1998 byl poslancem Poslanecké sněmovny. Od roku 1999 do roku 2002 byl ředitelem Magistrátu Hlavního města Prahy.
V letech 2006 až 2009 působil jako náměstek ministra vnitra odpovědný za veřejnou správu, informatiku, legislativu a archivnictví.
Je mimo jiné autorem projektu Czech POINT.
Poté působil také jako náměstek ministryně spravedlnosti a od roku 2010 do roku 2013 jako náměstek ministra financí opět s působností v oblasti ICT.
Zdeněk Zajíček se podílel na vzniku Rady pro informační společnost a konkurenceschopnost, kterou následně i vedl. Od března 2016 je prezidentem ICT UNIE.
Na konferenci se bude věnovat především návrhu zákona o právu na digitální služby, jehož prosazení věnoval v posledních letech většinu energie.
Kryštof Zrcek je absolventem Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Od roku 2017 řídí v České správě sociálního zabezpečení sekci sociálního pojištění, která má na starosti zejména metodické řízení agendy důchodového a nemocenského pojištění a výběru pojistného na sociální zabezpečení.
V rámci České správy sociálního zabezpečení řídí pracovní skupinu, která připravuje projekt eNeschopenka. V České správě sociálního zabezpečení působí od roku 2010 a zastával mj. funkci vedoucího oddělení právní služby.
Ve svém příspěvku se bude věnovat zavádění eNeschopenky od 1. ledna 2020 v kontextu eGovernmentu ČR.