Webový chatbot Chetty Plus

A – Přihlašující

Jméno a příjmení: Adam Novotný

Funkce: Business development
Odbor: Sales
E-mail: anovotny@multima.cz
Telefon: +420 602 302 736
Adresa: Radlická 714/113a, 158 00 Praha
Firma: MULTIMA a.s.
Nominace v kategorii: města

B – Projekt

Název projektu: Webový chatbot Chetty Plus
Lokalita: Město Louny a blízké okolí

CÍL:

Usnadnit občanům získávání informací týkající se jejich města pomocí moderních a efektivních nástrojů využívajících umělou inteligenci v kombinaci se stávajícími webovými stránkami.


Cílová skupina: Občané města Louny a blízkého okolí
Provozovatel: Městký úřad Louny / MULTIMA a.s.
Realizátor: MULTIMA a.s.

C – popis projektu – pohled provozovatele

1 - PROKAZATELNOST ÚČINKŮ PROJEKTU

 

Je sledovaný (zamýšlený) účinek projektu kvantitativně a kvalitativně prokazatelný? 

ANO.
Ano – jedním z výstupů chatbota je i přehled realizovaných konverzací a statistiky. Tyto data města Louny využívá pro datovou analýzu a slouží jako jeden ze vstupů do analýzy nového webu města. Chatbot tak dokáže poskytnout zpětnou vazbu o tom co občané na webu hledají a umožňuje městu tak reagovat na tyto potřeby.

Vnímají a uznávají uživatelé (cílová skupina) tento projekt jako prospěšný?

ANO.
Ano - zástupcům města Louny umožňuje chatbot detailní vhled do toho, co občané hledají a umožňuje na to pružně reagovat. Na straně občanů můžeme pozorovat spokojenost s generovanými odpověďmi, které lze hodnotit. Ve statistikách tak vidíme, jak uživatelů vnímají odpovědi Chatbota. Po půlroční používání můžeme prohlásit, že reakce jsou primárně pozitivní. Příkladem může být poděkování, které občan napsal Chatbotovi po vyřízení jeho požadavku, který jeho prostřednictvím poslal na město.

Jak podrobně je cílová skupina s projektem obeznámena?

VELMI DOBŘE.
Město Louny komunikovalo nasazení chatbot prostřednictvím svých standardních komunikačních kanálů. Chatbot je zároveň dobře viditelný na webových stránkách. Chatbota je možné nastavit tak, aby se po určité době strávené na webových stránkách sám zeptal uživatele, zda nepotřebuje asistenci.

Odpovídají dosažené výsledky vynaloženým nákladům?

ODPOVÍDAJÍ.
Ano, vynaložené náklady odpovídají dosaženým výsledkům.

Jedná se o projekt krátkodobého účinku, nebo lze předpokládat dlouhodobé trvání?

DLOUHODOBÝ.
Ano, lze předpokládat, že projekt bude mít dlouhodobé trvání. Moderní doba vyžaduje moderní řešení a využívání AI technologií v komunikaci s občany je jednou z nich.

2 - PROKAZATELNOST NEJLEPŠÍ PRAXE

Může být projekt inspirující pro ostatní subjekty veřejné správy?

ROZHODNĚ ANO.
Ano – obsah městských webů je z části dána legislativou. Z tohoto důvodu vnímáme, že tento projekt může být přínosný i pro další města, obce, kraje nebo další orgány veřejné správy.

Byly, či jsou předávány zkušenosti nabyté v souvislosti s realizací projektu ostatním subjektům veřejné správy?

ANO BYLY.
Ano, společnost MULTIMA a.s. pořádá pravidelné webináře, kde se snaží ukazovat, jak mohou moderní technologie pomoci v běžném životě. Ve spolupráci s Městem Louny byl uspořádán minimálně jeden webinář, kde bylo desítkám měst prezentováno, jak může ChettyPlus pomoci i jejich občanům. Současně byly tyto zkušenosti prezentovány i na dalších akcích pro města a obce.

3 – VÍCEKANÁLOVÝ PŘÍSTUP

Jedná se o projekt, který umožňuje přístup/využití více kanály (způsoby) současně?

NYNÍ NE.
V tuto chvíli zatím nikoliv. Chetty Plus v aktuální verzi podporuje pouze psanou komunikaci (případně lze využít speech-to-text technoloige zařízení, na kterém uživatel s chatbotem komunikuje). Do budoucna je plánované rozšíření produktu i o mluvenou část, případně implementace do digitální kiosků města.

4 - OPEN DATA

Jedná se o projekt, který využívá OPEN DATA?

ANO.
Ano, Chetty Plus vychází a odpovídá z veřejných dat, které na svém webu město Louny uvádí.

D – popis projektu – pohled realizátora

 

Popište náročnost technické realizace, včetně případných specifik: 

Chetty Plus je jedním z produktů společnosti MULTIMA a.s. Produkt využívá služby umělé inteligce a kombinuje několik způsobů vyhledávání a generování odpovědí pro uživatele. Časová náročnost implementace produktu je v řádu jednotek hodin. U podobných projektů bývá největší výzvou sladit očekávání uživatelů s technologickými možnostmi - tj. často je nutné připravit správně zdrojová data ze kterých Chetty Plus čerpá. Z našich zkušeností vnímáme, že "čistota" dat je největší překážkou u implementace projektů tohoto typu.


V čem může být Vaše řešení inspirativní pro ostatní realizátory?

Řešení přináší moderní způsob komunikace s občany s využitím umělé inteligence, značně usnadňuje orientaci i na webech, které jsou z definice komplexní a často jsou tak pro uživatele méně přehledné.


Co z uvedeného řešení je možné použít opakovaně a co je výjimečným specifikem tohoto nasazení?

Celé řešení je postaveno jako produkt a je připravené na velmi rychlé nasazení na dalších web měst, městských částí nebo dalších úřadů.

Jaké další obdobné projekty jste realizovali, kde a v jakém rozsahu?

Produkt Chetty Plus je provozován na několik dalších webech. V rámci MULTIMA a.s. realizuje i další projekty s využitím umělé inteligence - od extrakce dat z dokumentů, přes interní chatboty, kteří pomáhají zaměstnancům v kontextu znalostní báze organizace až po adopci M365 Copilota a dalších nástrojů třetích stran.


KONTAKTY:

MULTIMA a.s.
Adam Novotný
Business Development
anovotny@multima.cz
602 302 736

Město Louny
Miroslav Matějka
Předseda rady města pro IT a inovace, zastupitel
matejkamiroslav@seznam.cz
+420 732 286 263

inPage - webové stránky s AI, doménawebhosting