OSOBNÍ PORTÁL OBČANA OBCE CHRUSTENICE
A - PŘIHLAŠUJÍCÍ
Jméno a příjmení: Jiří Rada
Titul:
Funkce: vedoucí projektu
E-mail: jiri_rada@gordic.cz
Telefon: 606608408
Adresa:
Úřad/firma: GORDIC spol. s r.o
Soutěžní kategorie obce
B - PROJEKT
Název projektu: Osobní portál občana obce Chrustenice
Lokalita: Obyvatelé obce Chrustenice
Cíl:
Cílová skupina:
Provozovatel: Obec Chrustenice
Realizátor: GORDIC spol. s r.o.
C - POPIS PROJEKTU - POPIS PROVOZOVATELE
1. Prokazatelnost účinků projektu
Je sledovaný (zamýšlený) účinek projektu kvantitativně a kvalitativně prokazatelný?
Ano.
Jak podrobně je cílová skupina s projektem obeznámena?
Velmi dobře.
Občané jsou o této novince informováni na obecních stránkách a prostřednictvím mobilního rozhlasu.
Odpovídají dosažené výsledky vynaloženým nákladům?
Odpovídají. Dosažené výsledky budeme moci hodnotit s větším odstupem času, ale dle dat o využívání NIA a jiných Portálů občana lze usuzovat, že efektivita bude vysoká. Jedná se o řešení cenově dostupné i pro malá města a obce.
Jedná se o projekt krátkodobého účinku, nebo lze předpokládat dlouhodobé trvání (jakého rozsahu)?
2. Prokazatelnost nejlepší praxe
Může být tento projekt inspirující pro ostatní subjekty veřejné správy?
Rozhodně ano. Toto technologicky nezávislé portálové řešení s vlastním rozhraním se dokáže napojit na software jakéhokoliv dodavatele. Obec si ho tak může nechat nainstalovat na vlastní hardware nebo provozovat v cloudu jako službu a platit pravidelný poplatek. Osobní portál občana tak může využít většina malých měst a obcí. Proto tento projekt může být zdárným příkladem a inspirací pro další obce.
Byly, či jsou předávány zkušenosti nabyté v souvislosti s realizací projektu ostatním subjektům veřejné správy?
Ano byly. V současné době probíhají další jednání a ukázky tohoto řešení pro další obecní úřady.
3. Vícekanálový přístup
Jedná se o projekt, který umožňuje přístup/využití více kanály (způsoby) současně?
Nyní ne.
4. Open Data
Jedná se o projekt, který využívá Open Data?
Nyní ne.
5. Doplňující informace.
Přihlášení do Osobního portálu občana probíhá prostřednictvím NIA, čímž dochází k autentizaci přístupu. V základní nabídce může občan využít celou sadu digitálních formulářů pro životní situace, možnost hlášení závad v obci a online platby místních poplatků díky propojení s informačním systémem pro jejich výběr. Tato funkcionalita tak umožňuje nejenom ověřovat provedené platby, ale samotné platby pomocí QR kódu i uhradit. Případně lze využít i platební brány. Samozřejmostí je možnost napojení portálu na Elektronickou spisovou službu.
D - POPIS PROJEKTU - POHLED REALIZÁTORA
V čem může být vaše řešení inspirativní pro ostatní realizátory?
Jedná se o zcela funkční a připravené řešení pro implementaci na další obecní úřady.
Co z uvedeného řešení je možné použít opakovaně a co je výjimečným specifikem tohoto nasazení?
Celé řešení Osobního portálu občana je určeno pro opakované využití.
Jaké další obdobné projekty jste realizovali, kde a v jakém rozsahu?
V současné době probíhají další představování tohoto projektu.