Portál občana města Nymburk
A – Přihlašující
Jméno a příjmení: Josef Hájek
Titul: Bc.
Funkce: vedoucí odboru
Odbor: odbor informatiky
E-mail: josef.hajek@meu-nbk.cz
Telefon: 325501417
Adresa: Náměstí Přemyslovců 163, 288 02 Nymburk
Firma: Městský úřad Nymburk
Nominace v kategorii: města
B – Projekt
Název projektu: Portál občana města Nymburk
Lokalita: obyvatelé regionu komunikující s úřadem
Cíl projektu:
- nabízet občanům automatizované služby prostřednictvím portálu občana přístupného přes webové stránky města
- možnost nahlížet na stav svých pohledávek (poplatek za komunální odpad, poplatek za psa atd.) –
- zadávat požadavky na změnu těchto pohledávek bez nutnosti navštívit příslušný úřad
- prodloužit „otevírací dobu" úřadu na 24 h x 7, zvýšit komfort a dostupnost vyřízení, snížit nároky na administrativu, čekací dobu
- bude doplněno upozorňování na povinnosti a lhůty, zjišťování zpětné vazby, zda služba funguje kvalitně
Cílová skupina: občané ČR, pracovníci konkrétního úřadu, zaměstnanci ostatních institucí
Provozovatel: Datron a.s.
Realizátor: Datron a.s.
C – popis projektu – pohled provozovatele
PROKAZATELNOST ÚČINKŮ PROJEKTU
Je sledovaný (zamýšlený) účinek projektu kvantitativně a kvalitativně prokazatelný?
ANO.
Lze sledovat počet provedených plateb vůči úřadu, počty přihlášení do portálu občana.
Vnímají a uznávají uživatelé (cílová skupina) tento projekt jako prospěšný?
ČÁSTEČNĚ.
Díky platební bráně zde bude možné přímo hradit poplatky za psa a svoz odpadu či mít okamžitý přehled o osobních závazcích či pohledávkách k městu a vidět stav vyřízení žádosti.
Jak podrobně je cílová skupina s projektem obeznámena?
DOBŘE.
Město informovalo o portálu občana prostřednictvím svých webových stránek, Nymburského zpravodaje, sociálních sítí atd.
Odpovídají dosažené výsledky vynaloženým nákladům?
ODPOVÍDAJÍ.
Jedná se o projekt krátkodobého účinku, nebo lze předpokládat dlouhodobé trvání?
TRVALÝ.
Město neustále aktualizuje portál občana a snaží se vylepšovat jeho funkce.
PROKAZATELNOST NEJLEPŠÍ PRAXE
Může být projekt inspirující pro ostatní subjekty veřejné správy?
ROZHODNĚ ANO.
Inspirace doplnění: portál obsahuje automatizované procesy, kdy se automaticky přidělují jednotlivá podání na příslušné odbory.
Byly, či jsou předávány zkušenosti nabyté v souvislosti s realizací projektu ostatním subjektům veřejné správy?
NE.
VÍCEKANÁLOVÝ PŘÍSTUP
Jedná se o projekt, který umožňuje přístup/využití více kanály (způsoby) současně?
NYNÍ NE.
OPEN DATA
Jedná se o projekt, který využívat OPEN DATA?
NYNÍ NE.
DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE
D – popis projektu – pohled realizátora
Popište náročnost technické realizace včetně případných specifik:
V čem může být vaše řešení inspirativní pro ostatní realizátory?
Co z uvedeného řešení je možné použít opakovaně a co je výjimečným specifikem tohoto nasazení?
Jaké další obdobné projekty jste realizovali, kde a v jakém rozsahu?