Portál občana + IS v Cloudu
A – Přihlašující
Jméno a příjmení: Marek Malínek
Titul: Bc., MPA
Funkce: tajemník městského úřadu
Odbor:
E-mail: tajemnik@morberoun.cz
Telefon: 554 773 120
Adresa: náměstí 9. května 4, Moravský Beroun
Firma: město Moravský Beroun
Nominace v kategorii: města – MČ
B – Projekt
Název projektu: Portál občana + IS v Cloudu
Lokalita: město Moravský Beroun
Cíl projektu:
- zvyšování úrovně poskytovaných služeb
- zavedení moderního nástroje komunikace občanů s úřadem
- možnost všech občanů vyřídit veškeré životní situace bez nutnosti navštěvovat úřad
Cílová skupina: občané města
Provozovatel: město Moravský Beroun
Realizátor: Gordic spol. s.r.o
C – popis projektu – pohled provozovatele
PROKAZATELNOST ÚČINKŮ PROJEKTU
Je sledovaný (zamýšlený) účinek projektu kvantitativně a kvalitativně prokazatelný?
ČÁSTEČNĚ ANO.
Díky administrátorskému modulu jsou zde statistiky přihlášení, dalším měřitelným faktorem je množství odeslaných formulářů a plateb přes portál.
Vnímají a uznávají uživatelé (cílová skupina) tento projekt jako prospěšný?
ČÁSTEČNĚ ANO.
Registrace pro přístup do portálu se každým dnes zvyšuje, čímž se projevuje zájmem o tuto službu.
Jak podrobně je cílová skupina s projektem obeznámena?
DOBŘE.
Na stránkách města a v tiskovinách.
Odpovídají dosažené výsledky vynaloženým nákladům?
ODPOVÍDAJÍ.
Jedná se o projekt krátkodobého účinku, nebo lze předpokládat dlouhodobé trvání?
TRVALÝ.
PROKAZATELNOST NEJLEPŠÍ PRAXE
Může být projekt inspirující pro ostatní subjekty veřejné správy?
ROZHODNĚ ANO.
Byly, či jsou předávány zkušenosti nabyté v souvislosti s realizací projektu ostatním subjektům veřejné správy?
PŘIPRAVUJEME.
Zkušenosti s provozem portálu, ale hlavně předání zkušeností s provozováním celého systému v Cloudu.
VÍCEKANÁLOVÝ PŘÍSTUP
Jedná se o projekt, který umožňuje přístup/využití více kanály (způsoby) současně?
ANO.
Upřednostňuje se přístup přes NIA.
OPEN DATA
Jedná se o projekt, který využívat OPEN DATA?
Nyní ne, ale uvažujeme o využití.
DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE
D – popis projektu – pohled realizátora
Popište náročnost technické realizace včetně případných specifik:
Vzhledem k faktu, že portál občana obsahuje velkou řadu elektronických formulářů, které umožňují rozpracovat a následně odeslat data přímo z portálu, bylo nutné veškeré nastavení, ale hlavně tvorba těchto formulářů.
V čem může být vaše řešení inspirativní pro ostatní realizátory?
Jednoduchost přihlášení, přehlednost, intuitivní ovládání.
Co z uvedeného řešení je možné použít opakovaně a co je výjimečným specifikem tohoto nasazení?
Většinu funkcí je možné použít opakovaně.
Jaké další obdobné projekty jste realizovali, kde a v jakém rozsahu?
Portály občana v dalších městech a obcích, převody informačních systémů do cloudových uložišť, především do AZURE Microsoft.
Ing. Tomáš Appl
produktový specialista, projektový manažer
ASI informační technologie s.r.o.
- máje 747/3 • 789 85 Mohelnice
+420 731 515 771 • +420 583 430 311
www.asi.cz • www.gordic.cz
GORDIC RESELLER