MODERNIZACE E-GOVERNMENTU MĚSTA NEPOMUK

 

A – Přihlašující

 

Jméno a příjmení: Ivana Šiftová
Titul: Ing.


Funkce: tajemnice
Odbor: vedení města
E-mail: tajemnik@urad-nepomuk.cz
Telefon: 725329321
Adresa: Náměstí Augustina Němejce 63, 335 01 Nepomuk
Firma: Město Nepomuk
Nominace v kategorii: města

 

B – Projekt


Název projektu: MODERNIZACE E-GOVERNMENTU MĚSTA NEPOMUK
Lokalita: ORP Nepomuk, Plzeňský kraj

CÍL:

Hlavním cílem projektu je přispět k rozvoji služeb eGovernmentu pro občany, podniky, výzkumné organizace a veřejné orgány na území ČR v oblastech Transakční portálová řešení s využitím zaručené elektronické identity a automatizace zpracování digitálních dat (robotizace).  


Provozovatel: Město Nepomuk
Realizátor: Ing. Ivana Šiftová

 

C – popis projektu – pohled provozovatele

1 - PROKAZATELNOST ÚČINKŮ PROJEKTU

 

Je sledovaný (zamýšlený) účinek projektu kvantitativně a kvalitativně prokazatelný? 

ČÁSTEČNĚ.
Zkušební provoz.

 

Vnímají a uznávají uživatelé (cílová skupina) tento projekt jako prospěšný?
ČÁSTEČNĚ.
Projekt propagujeme na webu, v místních novinách, zatím pozitivní reakce.

 

Jak podrobně je cílová skupina s projektem obeznámena?

VELMI DOBŘE.
ANO, občané jsou informováni prostřednictvím facebooku, na webu města, v místních novinách, starostové menších obcí v ORP jsou informováni na setkávání mikroregionu Nepomucko.

 

Odpovídají dosažené výsledky vynaloženým nákladům?

ODPOVÍDAJÍ.
Z rozpočtu města bude v souvislosti s projektem modernizována i serverovna, přičemž je kladen také důraz na bezpečnost osobních údajů občanů.

 

Jedná se o projekt krátkodobého účinku, nebo lze předpokládat dlouhodobé trvání?
DLOUHODOBÝ.
Od r. 2020 zavedením platebních terminálů prokazatelně můžeme říci, že digitální služby jsou občany preferovány a hojně používány, usuzujeme z přehledů použití platebních karet, meziročně se platby kartou navýšily o 20 %.

 

2 - PROKAZATELNOST NEJLEPŠÍ PRAXE

Může být projekt inspirující pro ostatní subjekty veřejné správy?

ROZHODNĚ ANO.
Rozšiřování povědomí o projektu a zájmu občanů na poradách tajemníků okolních ORP.

 

Byly, či jsou předávány zkušenosti nabyté v souvislosti s realizací projektu ostatním subjektům veřejné správy?
ANO BYLY.
Stále projekt propagujeme.

 

3 – VÍCEKANÁLOVÝ PŘÍSTUP

Jedná se o projekt, který umožňuje přístup/využití více kanály (způsoby) současně?

ANO.
Novými funkcionalitami budou u každého ze systémů:
•    nová samoobslužná služba veřejné správy z katalogu služeb veřejné správy;
•    využívání služeb národního bodu pro identifikaci a autentizaci;
•    zavedení metod automatizace a robotizace ve veřejné správě; 
•    budování informačního systému veřejné správy s podporou samostatných a oddělených modulů (kontejnerů) komunikujících pomocí mikroslužeb se zabráněním vendor lock-in

 

4 - OPEN DATA

Jedná se o projekt, který využívá OPEN DATA?

NYNÍ NE.

 

5 - DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE

Projekt je zaměřen na rozvoj služeb eGovernmentu poskytovaných městem Nepomuk svým občanům a obyvatelům spádových obcí za účelem realizace cílů přívětivé a dostupné veřejné správy. Projektem vytvořeno centrální místo elektronických služeb města – Portál občana, kde budou soustředěny všechny elektronické služby a na který budou napojeny vyvolávací systém a poplatkový automat. Projektem budou pořízeny dva informační systémy s navázanými službami. 
1.    IS Portál občana s platební bránou, životními situacemi a rezervačním systémem propojený s vyvolávacím systémem.
2.    IS Místní poplatky napojený na poplatkový automat a portál občana dle bodu 1.
B: Cílová skupina: Cílovou skupinou projektu „Modernizace e-Govermentu města Nepomuk“ jsou zejména obyvatelé města a spádových obcí využívající správní služby města. Výsledný projekt a bezpečnostní opatření v něm navržená budou určeny zejména pro tyto cílové skupiny:
•    Občané
•    Cizinci
•    Fyzické i právnické osoby (podnikatelé)
•    Zaměstnanci ve veřejné správě
•    Instituce veřejné správy
•    Nestátní neziskové organizace („NNO“)


Město Nepomuk bylo z hlediska naplňování principů přístupné a přívětivé veřejné správy technologicky poddimenzováno. Stávající systémy nebyly úzce profilovány a nebyly mezi sebou dostatečně provázány, což přinášelo nízkou efektivitu poskytování služeb veřejné správy, nižší komfort a přehlednost pro jejich uživatele, potažmo občany města, možné chyby dané lidským faktorem atp.
Město Nepomuk vidí při řešení výše uvedených problémů jako klíčové investice do rozvoje technologické infrastruktury. Pro zefektivnění veřejné správy bude vytvořeno centrální místo elektronických služeb města – Portál občana, kde budou soustředěny všechny elektronické služby. Tato webová aplikace zajistí propojení agendových a ekonomických systémů města, klientovi umožní bezpečně komunikovat s městem. Na tento systém byl napojen vyvolávací a rezervační systém a poplatkový automat umožňující platby kartou i hotovostí. Důležitou součástí pro zajištění dostupnosti a stability informačních systémů bude upgrade HW – IT serverovny a integrace systémů třetích stran. 
Projekt zajistil komplexnost uvedeného řešení také s ohledem na kybernetickou bezpečnost.

 

D – popis projektu – pohled realizátora

 

Popište náročnost technické realizace, včetně případných specifik:

 

V čem může být Vaše řešení inspirativní pro ostatní realizátory?

Realizace projektu je v souladu s podporou v oblasti eGovermentu. Strategickým cílem je využívání přínosů digitalizace pro občany, podniky, výzkumné organizace a veřejné orgány. To povede ve svém důsledku k „přátelské a dostupné veřejné správě“, jejíž výstupy pro uživatele budou srozumitelné a zajistí větší míru využívání služeb eGovernmentu a zároveň spokojenost uživatelů služeb žadatele při řešení jejich životních situací.
Mezi problémové oblasti , které vyřešil tento projekt, patří:
•    nedostatečné zvyšování kvality, dostupnosti a transparentnosti veřejné správy;
•    nedostatečná automatizace zpracování digitálních dat (robotizace);
•    nedostatečné využívání služeb eGovernmentu občany; 
•    nedostatečná integrace digitálních technologií, omezený počet domácností a podniků využívajících ve vztahu k veřejné správě technologie založené na datech;

Úspěšnou implementací tohoto projektu se dají očekávat přínosy podporovaných opatření  a to zejména:
•    zefektivnění veřejné správy a zajištění služeb pro občany (uživatele), proklientsky orientovaný přístup;
•    zvýšená automatizace zpracování digitálních dat (robotizace); 
•    zvýšení úrovně interoperability a standardizace informačních systémů;
•    zvýšení přívětivosti služeb veřejné správy;
•    rozvoj technologické infrastruktury;
•    integrace elektronických služeb veřejné správy a informací o veřejné správě na portál gov.cz a služby Národního bodu pro identifikaci a autentizaci (NIA);

 

Co z uvedeného řešení je možné použít opakovaně a co je výjimečným specifikem tohoto nasazení?

 

 

Jaké další obdobné projekty jste realizovali, kde a v jakém rozsahu?

Elektronický docházkový systém a jeho napojení na mzdový systém.

 

 

KONTAKTY:



 

inPage - webové stránky s AI, doménawebhosting