Elektronické zpracování a distribuce materiálů pro zastupitelstvo, včetně zveřejňování.
A - PŘIHLAŠUJÍCÍ
Jméno a příjmení: Pavel Tvrzník
Titul: Ing.
Funkce: Vedoucí
E-mail: pavel.tvrznik@kraj-lbc.cz
Telefon: 485 226 502
Adresa: U Jezu 642/2a, 461 80 Liberec 2
Úřad/firma: Liberecký kraj - Krajský úřad Libereckého kraje
Soutěžní kategorie kraje
B - PROJEKT
Název projektu: Elektronizace zpracování a distribuce materiálů pro zastupitelstvo, včetně zveřejňování
Lokalita: Liberecký kraj
CÍL: Kýžená meta, které se nám projektem podařilo dosáhnout, zahrnovala hned několik ambiciózních dílčích cílů. Konkrétně zvýšení transparentnosti a otevřenosti našeho úřadu veřejnosti (zpřístupněním el. dokumentů) a elektronizaci i zrychlení procesů předávání materiálů radním a zastupitelům.
Že uvádíme slovo „meta“ není náhoda. Na cestě k zefektivnění maximálního množství procesů krajského úřadu prostřednictvím elektronizace proběhne v našem, dle našeho úsudku, progresivním kraji bezesporu více takových významných kroků, které v budoucnu budou tvořit naše další mety vedoucí k té cílové.
Cílová skupina: Radní, zastupitelé, veřejnost i úředníci
Provozovatel: Liberecký kraj
Realizátor: GORDIC spol. s r.o.
C - POPIS PROJEKTU - POPIS PROVOZOVATELE
1. Prokazatelnost účinků projektu
Je sledovaný (zamýšlený) účinek projektu kvantitativně a kvalitativně prokazatelný?
Ano. : Viditelný efekt přinesla realizace projektu našim radním, zastupitelům, úředníkům i veřejnosti. Abychom byli přesnější, nový způsob exportu materiálů jednání z modulu Usnesení a porady v elektronické podobě přináší i „nadstavbu“ možnosti okamžitého zpřístupnění materiálů všem zmíněným stranám.
Radní a zastupitelé mají osobní přístup do webového prostředí, kde si mohou materiály libovolně třídit a vyhledávat nebo také stáhnout či vytisknout. Případně je možné i celé jednání stáhnout v .zip souboru pro situace, kdy budou mimo dosah internetu.
Dlouhodobě si zakládáme na otevřenosti. Díky projektu tak lze nyní automatizovat proces zveřejňování předmětu jednání rady či zastupitelstva včetně příloh. I obyvatelé našeho kraje tak mají na webu Libereckého kraje nepřetržitý přístup k aktuálním zveřejněným dokumentům (včetně možnosti vyhledávání a třídění).
Vnímají a uznávají uživatelé (cílová skupina) tento projekt jako prospěšný?
Ano, Projekt zpřístupnil materiály v přehledné podobě radním, zastupitelům i veřejnosti, což si uvědomují a pochvalují všechny zúčastněné strany. Celá související komunikace je tak nyní snadnější a transparentnější.
Jak podrobně je cílová skupina s projektem obeznámena?
Velmi dobře. : Každý zájemce o závěry a materiály z jednání se na webu kraje setká s přehledným a uživatelsky přívětivým mechanismem, pomocí kterého si vše potřebné přetřídí a vyhledá. Pro cílovou skupinu radních a zastupitelů je projekt známý velice dobře – pravidelně jej pro přípravu na jednání i práci s výstupy využívají.
Odpovídají dosažené výsledky vynaloženým nákladům?
Odpovídají.
Jedná se o projekt krátkodobého účinku, nebo lze předpokládat dlouhodobé trvání (jakého rozsahu)?
Dlouhodobý. Vzhledem k tomu, že projekt zefektivňuje u nás opakovaně probíhající procesy v rámci dlouhodobé agendy, lze předpokládat i jeho dlouhodobé využití.
2. Prokazatelnost nejlepší praxe
Může být tento projekt inspirující pro ostatní subjekty veřejné správy?
Rozhodně ANO. Obdobné řešení může být inspirací pro kraje i obce, které chtějí být více efektivní a transparentní.
Byly, či jsou předávány zkušenosti nabyté v souvislosti s realizací projektu ostatním subjektům veřejné správy?
Ano byly. O své zkušenosti jsme schopni se podělit v podstatě kdekoliv a kdykoliv, neboť k vizuální ukázce postačí pouze přístup k internetu.
V případě zájmu o ukázku celého fungování s modulem Usnesení je možné nás i navštívit.
3. Vícekanálový přístup
Jedná se o projekt, který umožňuje přístup/využití více kanály (způsoby) současně?
4. Open Data
Jedná se o projekt, který využívá Open Data?
5. Doplňující informace.
-
D - POPIS PROJEKTU - POHLED REALIZÁTORA
Popište náročnost technické realizace včetně případných specifik
Materiály, předkládané k projednání či následně projednané, jsou exportovány v elektronické podobě přímo do webového prostředí a odtud se jedním kliknutím zpřístupní radním a zastupitelům či veřejnosti.
Technická realizace projektu byla velmi efektivní, vzhledem k jasné představě úřadu, jaké informace chce prezentovat, avšak neobešla se bez specifických úprav standardního řešení. Díky projektovému týmu pracovníků odboru IT a organizačního oddělení jsou tyto specifické úpravy velmi přínosné i pro jiné uživatele.
Vlastní implementace proběhla na infrastruktuře zákazníka a systém je možné rozšiřovat o další pohledy a možnosti.
V čem může být vaše řešení inspirativní pro ostatní realizátory?
Realizace vedla k vylepšení předávání materiálů a zjednodušení jejich prezentace zúčastněným stranám i veřejnosti.
Co z uvedeného řešení je možné použít opakovaně a co je výjimečným specifikem tohoto nasazení?
Řešení má dlouhodobý charakter a efekt.
Jaké další obdobné projekty jste realizovali, kde a v jakém rozsahu?