Informační systém pro nadměrnou a nadrozměrnou přepravu

 

A – Přihlašující

Jméno a příjmení: Tomáš Tichý
Titul: Ing.

Funkce: Zástupce ředitele podniku
Odbor: Sekce ICT
E-mail: tomas.tichy@cendis.cz
Telefon: +420702216677
Adresa: nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12, 110 00 Praha 1
Firma: CENDIS, s.p.
Nominace v kategorii: centrální úřady

 

B – Projekt

Název projektu: Informační systém pro nadměrnou a nadrozměrnou přepravu
Lokalita: Celé území České republiky

CÍL:

Digitalizace správního řízení v oblasti žádosti o povolení nadměrné či nadrozměrné přepravy i vydání rozhodnutí (dle ​§ 25 odst. 6 písm. a) zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích​ v souladu se Správním řádem a Zákonem o archivnictví a spisové službě)

Cílová skupina: Žadatelé - veřejnost (právnické osoby)
Zpracovatelé - Ministerstvo dopravy ČR, Policie ČR, Správci pozemních komunikací (Správa a údržba silnic)
Provozovatel: CENDIS, s.p.
Realizátor: CENDIS, s.p.

 

C – popis projektu – pohled provozovatele

1 - PROKAZATELNOST ÚČINKŮ PROJEKTU

Je sledovaný (zamýšlený) účinek projektu kvantitativně a kvalitativně prokazatelný? 

ČÁSTEČNĚ.
Díky integracím není nutné ze strany žadatelů vyplňovat data, která o nich stát již ví (základní registry, registr vozidel atp.), díky integraci s Českou národní bankou je možné automatizovaně párovat platby. Všechna vstupní data jsou následně využita při generování rozhodnutí a vše je ukládáno do spisové služby prostřednictvím přímé integrace. Díky tomuto je proces značně zrychlen a řada manuálních chyb eliminována.

Vnímají a uznávají uživatelé (cílová skupina) tento projekt jako prospěšný?

ČÁSTEČNĚ.
Vzhledem k tomu, že systém je relativně nový (spuštění proběhlo 1.3.2024), probíhá ladění chyb na základě cenné zpětné vazby, ale celkově je určitě projekt hodnocen jako přínosný.

Jak podrobně je cílová skupina s projektem obeznámena?

VELMI DOBŘE.
S cílovými skupinami probíhá úzká komunikace (zejména z řad zpracovatelů), proběhlo několik workshopů, a i po spuštění projektu probíhá úzká komunikace a spolupráce na dalším vylepšování systému.

Odpovídají dosažené výsledky vynaloženým nákladům?
ODPOVÍDAJÍ.

Jedná se o projekt krátkodobého účinku, nebo lze předpokládat dlouhodobé trvání?

TRVALÝ.

2 - PROKAZATELNOST NEJLEPŠÍ PRAXE

Může být projekt inspirující pro ostatní subjekty veřejné správy?
ROZHODNĚ ANO.
Jedná se prakticky o první případ digitalizace správního řízení za využití řady integrací na základní registry i další informační systémy veřejné správy.

Byly, či jsou předávány zkušenosti nabyté v souvislosti s realizací projektu ostatním subjektům veřejné správy?
PŘIPRAVUJEME.
Snažíme se vyhledávat příležitosti pro sdílení zkušeností.

3 – VÍCEKANÁLOVÝ PŘÍSTUP

Jedná se o projekt, který umožňuje přístup/využití více kanály (způsoby) současně?
NYNÍ NE.

4 - OPEN DATA

Jedná se o projekt, který využívá OPEN DATA?
ANO.

5 - DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE

 

D – popis projektu – pohled realizátora

Popište náročnost technické realizace, včetně případných specifik: 

V čem může být Vaše řešení inspirativní pro ostatní realizátory?

Jak bylo výše uvedeno, jedná se prakticky o první případ digitalizace správního řízení a kompletního procesu od podání žádosti žadatelem (včetně přihlášení přes NIA a dotažení informací z dalších IS) až po zpracování a vydání rozhodnutí ze strany zpracovatelů.

Co z uvedeného řešení je možné použít opakovaně a co je výjimečným specifikem tohoto nasazení?

Jaké další obdobné projekty jste realizovali, kde a v jakém rozsahu?

Státní podnik CENDIS realizuje řadu informačních systémů pro resort dopravy - Elektronická dálniční známka, Státní jednotný tarif, Rejstřík podnikatelů v silniční dopravě, eTesty, Portál Dopravy,

 

KONTAKTY:

Ing. Jan Paroubek, jan.paroubek@cendis.cz, +420 603 543 079

 

inPage - webové stránky s AI, doménawebhosting