Informační systém pro nadměrnou a nadrozměrnou přepravu
A – Přihlašující
Jméno a příjmení: Tomáš Tichý
Titul: Ing.
Funkce: Zástupce ředitele podniku
Odbor: Sekce ICT
E-mail: tomas.tichy@cendis.cz
Telefon: +420702216677
Adresa: nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12, 110 00 Praha 1
Firma: CENDIS, s.p.
Nominace v kategorii: centrální úřady
B – Projekt
Název projektu: Informační systém pro nadměrnou a nadrozměrnou přepravu
Lokalita: Celé území České republiky
CÍL:
Digitalizace správního řízení v oblasti žádosti o povolení nadměrné či nadrozměrné přepravy i vydání rozhodnutí (dle § 25 odst. 6 písm. a) zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích v souladu se Správním řádem a Zákonem o archivnictví a spisové službě)
Cílová skupina: Žadatelé - veřejnost (právnické osoby)
Zpracovatelé - Ministerstvo dopravy ČR, Policie ČR, Správci pozemních komunikací (Správa a údržba silnic)
Provozovatel: CENDIS, s.p.
Realizátor: CENDIS, s.p.
C – popis projektu – pohled provozovatele
1 - PROKAZATELNOST ÚČINKŮ PROJEKTU
Je sledovaný (zamýšlený) účinek projektu kvantitativně a kvalitativně prokazatelný?
ČÁSTEČNĚ.
Díky integracím není nutné ze strany žadatelů vyplňovat data, která o nich stát již ví (základní registry, registr vozidel atp.), díky integraci s Českou národní bankou je možné automatizovaně párovat platby. Všechna vstupní data jsou následně využita při generování rozhodnutí a vše je ukládáno do spisové služby prostřednictvím přímé integrace. Díky tomuto je proces značně zrychlen a řada manuálních chyb eliminována.
Vnímají a uznávají uživatelé (cílová skupina) tento projekt jako prospěšný?
ČÁSTEČNĚ.
Vzhledem k tomu, že systém je relativně nový (spuštění proběhlo 1.3.2024), probíhá ladění chyb na základě cenné zpětné vazby, ale celkově je určitě projekt hodnocen jako přínosný.
Jak podrobně je cílová skupina s projektem obeznámena?
VELMI DOBŘE.
S cílovými skupinami probíhá úzká komunikace (zejména z řad zpracovatelů), proběhlo několik workshopů, a i po spuštění projektu probíhá úzká komunikace a spolupráce na dalším vylepšování systému.
Odpovídají dosažené výsledky vynaloženým nákladům?
ODPOVÍDAJÍ.
Jedná se o projekt krátkodobého účinku, nebo lze předpokládat dlouhodobé trvání?
TRVALÝ.
2 - PROKAZATELNOST NEJLEPŠÍ PRAXE
Může být projekt inspirující pro ostatní subjekty veřejné správy?
ROZHODNĚ ANO.
Jedná se prakticky o první případ digitalizace správního řízení za využití řady integrací na základní registry i další informační systémy veřejné správy.
Byly, či jsou předávány zkušenosti nabyté v souvislosti s realizací projektu ostatním subjektům veřejné správy?
PŘIPRAVUJEME.
Snažíme se vyhledávat příležitosti pro sdílení zkušeností.
3 – VÍCEKANÁLOVÝ PŘÍSTUP
Jedná se o projekt, který umožňuje přístup/využití více kanály (způsoby) současně?
NYNÍ NE.
4 - OPEN DATA
Jedná se o projekt, který využívá OPEN DATA?
ANO.
5 - DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE
D – popis projektu – pohled realizátora
Popište náročnost technické realizace, včetně případných specifik:
V čem může být Vaše řešení inspirativní pro ostatní realizátory?
Jak bylo výše uvedeno, jedná se prakticky o první případ digitalizace správního řízení a kompletního procesu od podání žádosti žadatelem (včetně přihlášení přes NIA a dotažení informací z dalších IS) až po zpracování a vydání rozhodnutí ze strany zpracovatelů.
Co z uvedeného řešení je možné použít opakovaně a co je výjimečným specifikem tohoto nasazení?
Jaké další obdobné projekty jste realizovali, kde a v jakém rozsahu?
Státní podnik CENDIS realizuje řadu informačních systémů pro resort dopravy - Elektronická dálniční známka, Státní jednotný tarif, Rejstřík podnikatelů v silniční dopravě, eTesty, Portál Dopravy,
KONTAKTY:
Ing. Jan Paroubek, jan.paroubek@cendis.cz, +420 603 543 079