Evidence územních rozhodnutí
A - PŘIHLAŠUJÍCÍ
Jméno a příjmení: Jiří Čtyroký
Titul: Ing.
Funkce: ředitel
E-mail: ctyroky@ipr.praha.eu
Telefon: +420420 236004642
Adresa: Vyšehradská 57, 128 00 Praha 2
Úřad/firma: Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy
Soutěžní kategorie města
B - PROJEKT
Název projektu: Evidence územních rozhodnutí
Lokalita: Hlavní město Praha
CÍL:
Hlavním záměrem, který vedl k realizaci projektu „Evidence územních rozhodnutí“ bylo vytvořit novou podobu informačního systému pro celoměstskou evidenci dokumentů územních rozhodnutí v rámci Hlavního města Prahy. Cílem pak bylo vytvořit moderní informační systém pro podporu výkonu agendy územního rozhodování a jako informační zdroj pro územní plánování (např. Metropolitní plán, Územně analytické podklady, územní studie), zpracování Cenové mapy stavebních pozemků hl. m. Prahy, koordinaci přípravy městských investic a další aktivity.
Cílová skupina:
Cílovou skupinou jsou pracovníci Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy, pracovníci odboru stavebního řádu Magistrátu hl. města Prahy a pracovníci stavebních odborů jednotlivých městských částí.
Provozovatel: Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy
Realizátor: MARBES CONSULTING s.r.o., Brojova 16, 326 00 Plzeň
C - POPIS PROJEKTU - POPIS PROVOZOVATELE
1. Prokazatelnost účinků projektu
Je sledovaný (zamýšlený) účinek projektu kvantitativně a kvalitativně prokazatelný?
Vnímají a uznávají uživatelé (cílová skupina) tento projekt jako prospěšný?
Jak podrobně je cílová skupina s projektem obeznámena?
Odpovídají dosažené výsledky vynaloženým nákladům?
Jedná se o projekt krátkodobého účinku, nebo lze předpokládat dlouhodobé trvání (jakého rozsahu)?
2. Prokazatelnost nejlepší praxe
Může být tento projekt inspirující pro ostatní subjekty veřejné správy?
Byly, či jsou předávány zkušenosti nabyté v souvislosti s realizací projektu ostatním subjektům veřejné správy?
3. Vícekanálový přístup
Jedná se o projekt, který umožňuje přístup/využití více kanály (způsoby) současně?
4. Open Data
Jedná se o projekt, který využívá Open Data?
5. Doplňující informace.
Popis řešení „Evidence územních rozhodnutí“
Řešení Evidence územních rozhodnutí (dále jen „EUR“) slouží všem skupinám uživatelů pro evidenci dokumentace a popisných dat jednotlivých územních rozhodnutí včetně navazujících a souvisejících dokumentů vydaných podle stavebního zákona a správního řádu. Dále pak dokumenty související s odvolacím řízením, obnovou řízení či rozhodnutí o podnětech k územním rozhodnutím na území hlavního města Prahy.
Svojí architekturou a funkcionalitou pak může sloužit jako předobraz budoucí celostátní Evidence územních a stavebních postupů v rámci připravovaného systému Digitalizace stavebního řízení
Řešení integruje agendový informační systém s mapovým klientem, kdy uživatelé pracují v prostředí jedné aplikace bez nutnosti přecházet mezi dvěma oddělenými systémy. Zároveň byl mapový klient uzpůsoben přesně potřebám zpracovávané agendy tak, aby uživatelé mohli efektivně zakreslit oblasti související s rozhodnutími, a to bez nutnosti znát plnou škálu funkcí tradičních systémů GIS
Uživateli řešení jsou:
• Pracovníci Institutu plánování a rozvoje, kteří vkládají a editují primární záznamy o územních rozhodnutí, provádí editaci grafiky a vytváří individuální textové či grafické výstupy pro další zpracování, statistické výstupy pro potřeby vedení města atd.
• Pracovníci odboru Stavebního řádu Magistrátu hl. m. Prahy, kteří vkládají záznamy a návazné dokumenty odvolacího řízení.
• Pracovníci jednotlivých městský částí mají možnost náhledu v mapě včetně možnosti exportu požadovaných informací.
• Uživatele z řad veřejnosti mají možnost prohlížet seznam územních rozhodnutí včetně základních informací a souvisejících dokumentů. Otevření řešení pro veřejnost proběhne v rámci rozvoje po vyjasnění legislativních omezení.
V rámci návrhu a následné realizace řešení byl zejména kladen důraz na zajištění následujících funkčních požadavků:
• Verifikace identifikace stavebních akcí a identifikace dokumentů včetně geografické lokalizace.
• Verifikace technologických rozhraní pro předávání údajů o dokumentech do informačního systému a návrh nových standardizovaných rozhraní, zejména ve vztahu k systémům stavebních úřadů (VITA), elektronickým spisovým službám úřadů MČ a MHMP (zejména eSPIS a GINIS) a dalším agendovým informačním systémům (zejména Proxio/Agendio).
• Vytvoření zabezpečeného aplikačního rozhraní pro sdílení údajů ze systému do aplikací třetích stran (API).
• Verifikace a revize popisných údajů o evidovaných stavbách a struktuře kategorizace staveb.
• Vytvoření jednotného škálovatelného uživatelského rozhraní pro všechny uživatelské role včetně náhledového rozhraní využívaného zejména stavebními úřady městských částí
Celé řešení je pak koncipováno tak, aby umožňovalo efektivně získávat informace o všech událostech týkajících se procesu územních rozhodování včetně všech návazných událostí a to včetně platné legislativy a dalších nařízení týkajících se problematiky územních řízení v daném čase.
Samostatnou částí v rámci návrhu aplikace jsou nástroje pro vyhledávání. Zde byl kladen největší důraz na tvorbu dostatečné množiny různých nástrojů pro rychlé vyhledávání jak v datovém fondu aplikace, tak prostřednictvím mapového klienta, včetně možností vyhledání formou výběru souřadnic, polygonu atp.
Technické řešení je pak koncipováno jako webová aplikace, která je integrována prostřednictvím webových služeb s externími i interními aplikacemi
Řešení je postaveno na následujících základních modulech:
• PROXIO AG – agendová část řešení
• PROXIO EOS – IDM- řízení přístupových práv
• MAPIIO – práce s jednotlivými mapovými vrstvami a daty v mapě, mapový klient
• PROXIO XZR – napojení na Základní registry
D - POPIS PROJEKTU - POHLED REALIZÁTORA
Popište náročnost technické realizace, včetně případných specifik.
V čem může být Vaše řešení inspirativní pro ostatní realizátory?
Co z uvedeného řešení je možné použít opakovaně a co je výjimečným specifikem tohoto nasazení?
Jaké další obdobné projekty jste realizovali, kde a v jakém rozsahu?