2025
DESÁTÝ ROČNÍK
Magazín Egovernment v roce 2025 už po desáté, ve spolupráci se společností GORDIC oceňuje ty, kteří se svojí prací zasloužili o posun elektronizace veřejné správy v ČR.
Od 6.1. 2025 je možné zasílat nominace - tedy přihlásit ty o nichž si myslíte, že by měli být za svou práci v oblasti elektronizace veřejné správy oceněni.
Nominace budou uzavřeny 7.3. 2025.
V jednotlivých kategoriích pak tyto nominace vyhodnotíme a stejně jako v předchozích letech vyhlásíme 19.3. 2025 v rámci SLAVNOSTNÍHO VEČERA v Nové budově Národního muzea v Praze výsledky.
Jednotlivé osobnosti vybíráme a volíme výhradně z Vašich nominací.
Seznam nominovaných pro rok 2025 naleznet níže.
Nominaci bylo možné zaslat do 7.3. 2025. Nyní jsou již uzavřeny..
NOMINACE PRO ROK 2025
- Tomáš Šedivec, vedoucí oddělení architektury informačních systémů veřejné správy, odbor hlavního architekta eGovernmentu, DIA
- Jan Paroubek, ředitel , CENDIS
- Antonín Neubauer, obchodní Ředitel Regionu Praha, Marbes Consulting
- David Menšík, vedoucí odboru městské informatiky, Magistrát města Brna
- Jan Kalina, hlavní produktový manažer, Architektonická a projektová kancelář Ministerstva dopravy, Ministerstvo dopravy/CENDIS, s.p.
- Pavel Matějka, Hlavní architekt, Architektonická a projektová kancelář Ministerstva dopravy, Ministerstvo dopravy/CENDIS, s.p.
- Karel Váchal, ředitel, architektonická a projektová kancelář Ministerstva dopravy, CENDIS s.p./Ministerstvo dopravy
- Luděk Šantora, ředitel, Správa informačních technologií města Plzně, příspěvková organizace
- Jiří Čtyroký, ředitel Sekce prostorových informací, Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy
- Jana Dubcová, ředitelka, Centrální nákup Plzeňského kraje, příspěvkové organizace
- Jan Horník, tajemník, Městský úřad Dobříš
- Petr Tiller, Enterprise architect, Odbor hlavního architekta, Digitální a informační agentua
- Šimon Trusina, Analytik, Oddělení digitálních služeb, Digitální a informační agentura
- Jaroslav STŘELÁK, Předseda Komise pro digitalizaci a elektronizaci Předsednictva Svazu měst a obcí ČR, starosta obce Krumsín
- Radek BRÁZDA, Vedoucí oddělení informatiky kanceláře starosty a tajemníka, Městský úřad Vyškov
- Vladimír HALM, vedoucí oddělení správy informačního systému, Magistrát města Brna
- Jiří Jarema, vedoucí oddělení informačních služeb, Magistrát města Karviná
- Josef Švec, vedoucí odboru, Odbor správní, Městský úřad Velké Meziříčí
- Cyril Čapka, DIA
- Zdeněk Hrach, vedoucí oddělení digitálních služeb veřejné správy, Digitální a informační agentura
- Libor Drlík, Data Management Project Leader at DIA / eGovernment Architect at NAKIT, DIA/NAKIT
- Olga Klápšťová, ředitelka, Centrum informačních technologií a služeb, Univerzita Pardubice
- Filip Vojáček, referent, Oddělení digitální strategie a analýz, Úřad vlády
- Ondřej Benda, referent, Oddělení administrativní podpory a komunikace, Úřad vlády
- Marina Puzdrova, referent, Oddělení digitální strategie a analýz, Úřad vlády
- Alexandra Homová, Ředitelka kabinetu, Odbor Kabinetu člena vlády pověřeného koordinací digitalizace, Úřad vlády
- Filip Bílek, odbor služeb eGovernmentu, Digitální a informační agentura
- Vladimír Rohel, ředitel, sekce Bezpečnost, Národní agentura pro komunikační a informační technologie. s.p.
- Michal Pešek, ředitel, SSSVD
- Zdeněk Zajíček, prezident HK ČR
- Helena Ulrychová, vedoucí, Oddělení eGovernment cloudu, Digitální a informační agentura
- Vladimír Soběslav, vedoucí, ekonomický odbor, Královéhradecký kraj
- Monika Štěrbová, tajemnice, Městský úřad Stráž pod Ralskem
- Jan Klofáč, vedoucí, oddělení digitální strategie a analýz, Úřad vlády
- Martin Charvát, vedoucí, oddělení administrativní podpory a komunikace (Digitální Česko), Úřad vlády
- Ivan Bartoš, poslanec, Poslanecká Sněmovna
- Ida Kárná, tajemnice, Obecní úřad Bílovice nad Svitavou
- Helena Duffková, vedoucí oddělení Czech POINT a ISDS, odbor služeb eGovernmentu DIA, Digitální a informační agentura
- Marek Pazderka, Kontrola a rozvoj přístupnost služeb eGovernmentu, Odbor služeb eGovernmentu, Digitální a informační agentura
- Libor Drlík, Data Management Project Leader, Odbor hlavního architekta eGovernmentu, Oddělení evidence a sdílení dat, Digitální a informační agentura
- Petr Foltýn, ředitel Národního centra elektronického zdravotnictví (NCEZ), Ministerstvo zdravotnictví
- Jana Murová, starostka, Město Albrechtice
- Lenka Kováčová, vedoucí oddělení a Národní koordinátorka otevřených dat, Oddělení evidence a sdílení dat, Odbor hlavního architekta, Digitální a informační agentura
- Jan Zárybnický, vedoucí odboru vnitřních věcí, MÚ Turnov
- Lenka Čermáková, metodik eGovernmentu, odbor Vnitřních věcí, odddělení sřtedisko informačních služeb, Magistrát města Ostravy
- Jaroslav Brandejs, tajemník, MěÚ Říčany
- Miroslav Krejčí, Cermat
- Ivana Svatá, referent, odbor informatiky, ČÚZK
- Michael Zelený, vedoucí oddělení výzkumu a analýz, Digitální a informační agentura
- Miroslav Vacula, vedoucí odboru informatiky, Jihomoravský kraj
- David Sláma, ředitel odboru, Ministerstvo vnitra
- Kateřina Škorpilová Vlasová, zástupce ředitelky, účetní - ekonom a vedoucí ekonomicko-provozního úseku, Domov seniorů Úvaly, poskytovatel sociálních služeb
- Jakub Tichý, IT technik, odbor IT, Městská část Praha 17
- Tichý Tomáš, zástupce ředitele podniku - ředitel sekce ICT, Cendis, s.p.
- Robert Králíček, místopředseda podvýboru pro eGovernment, PSP ČR
- Josef Slobodník, předseda komise pro IT Rady MČ Praha 8, Městská část Praha 8
- Marie Sigmundová, vedoucí obchodního oddělení, Nemocnice Na Františku
- Jakub Joklík, vedoucí, oddělení dozoru nad normotvorbou obcí, odbor veřejné správy dozoru a kontroly, Ministerstvo vnitra
- Miroslav Rychtařík, ředitel odboru ICT, digitální zmocněnec, odbor ICT, Ministerstvo zemědělství
- Eliška Pečenková, vedoucí odboru informatiky, Krajský úřad Plzeňského kraje
- Jan Mareš, vedoucí odboru ekonomiky, Statutární město Chomutov
- Karel Marek, starosta, Město Lysá nad Labem
- Radek Šipka, vedoucí oddělení podpory řízení, Krajský úřad Zlínského kraje
- Radim Karásek, právník, odbor Hlavního architekta eGovernmentu, Digitální a informační agentura
- Kateřina Blažková, vedoucí kanceláře tajemníka, Městská část Praha 4
- Vlastimil Veselý, ředitel, CATANIA GROUP s.r.o.
- Jakub Hradil, vedoucí oddělení informatiky, Městská část Praha 17
- Ondřej Nekovář, ředitel, Úsek kybernetické bezpečnosti, SPCSS s.p.
- Jan Šťastný, konzultant, E-Úřad, CATANIA GROUP s.r.o.
- Vít Křížka, vedoucí oddělení, Odbor kompetnečních center, Oddělení standardů digitální transformace, Digitální a informační agentura
- Milan Labašta, zastupující ředitel, Národní sportovní agentura
- Jiří Šafránek, vedoucí odboru informačních technologií, Olomoucký kraj
- David Menšík, vedoucí odboru informatiky, Magistrát města Brna
- Martin Vlček, Interní auditor, Krajský úřad Moravskoslezského kraje
Na této stránce naleznete odpovědi na všechny podstatné otázky k eOSOBNOST, tedy především:
JAK nominovat, KOHO můžete nominovat a samozřejmě KDO může nominace zaslat a ZA CO byste měli někoho vlastně nominovat. V neposlední řadě se rovněž dozvíte TERMÍNY do kdy tak můžete činit.
a další FAQ |
CO JE eOSOBNOST EGOVERNMENTU?
Jedná se o snahu Magazínu Egovernment a jeho partnerů poděkovat všem, kteří se osobně věnují rozvoji elektronizace veřejné správy v ČR. Poukázat na skutečnost, že přes všechny technologie, jejich rozvoj, zrychlování, zmenšování rozměrů, zvyšování kapacity a dostupnosti, rozšiřování možností využití a další atributy je stále ze všeho nejdůležitější člověk, který je vymýšlí, ovládá a užívá.
TERMÍNY
příjem nominací - 6.1. 2025 - 7.3. 2025
vyhodnocování nominací - 7.3.-18.3. 2025
vyhlášení výsledků - 19.3. 2025
Ocenění je tradičně rozděleno do čtyř kategorií podle “dopadu” či rozsahu vlivu konkrétních osob: eOSOBNOST OBCÍ eOSOBNOST MĚST a MČ eOSOBNOST KRAJŮ eOSOBNOST CENTRÁLNÍCH ÚŘADŮ |
PRINCIP VÝBĚRU
Výběr je založen především na nominacích čtenářů Magazínu Egovernment. Pokud máte pocit, že někdo kolem Vás, nadřízený, podřízený, kolega, nebo známý se svými kroky nějak významně zasloužil o posun elektronizace VS, můžete jej nominovat. Magazín Egovernment tak dává možnost svým čtěnářům upozornit na kohokoliv, kdo se podle jejich mínění věnuje elektronizaci veřejné správy výrazně nad rámec své funkce, či se jiným způsobem zasloužil o nepopiratelný posun v uvedené oblasti. Více info ve FAQ.
Mimo uvedené kategorie je udělováno ocenění osobnosti za celkový přínos, tedy jejíž vliv a přínos elektronizaci veřejné správy v ČR jde nad rámec všech uvedených kategorií, případně je propojuje. Vzhledem k tomu, že toto ocenění odráží skutečně mimořádný přínos elektronizaci veřejné správy v ČR, může a nemusí být v daném roce uděleno.
GENERÁLNÍ PARTNER |
ZLATÝ PARTNER
|
ODBORNÝ PARTNER
|
PARTNER
|
Nominaci může poslat kdokoliv - úředník, politik, občan, klient, zástupce firmy, která s úřadem spolupracuje ... Kdokoliv kdo je přesvědčen, že konkrétní osoba, kterou chce nominovat, se určitým způsobem zasloužila o elektronizaci veřejné správy.
2. JAK ZASLAT NOMINACI? Nominace je možné zasílat pouze elektronickým formulářem a to až do 7.3. 2025. Nominovat jemožné kohokoliv, kdo pracuje ve veřejné správě a svým přístupem se zasloužil o posun elektronizace VS. Může se jednat o IT pracovníky, ale i referenty, vedoucí odborů a to i těch, které nemají s IT nic společného . Mohou to být i političtí představitelé úřadu, vedení úřadu, nebo jeho tiskové oddělení atp. Jediným kritériem je, že jejich kroky směřovaly k rozvoji či popularizaci eleketronizace VS ať již obecně, či konkrétního projektu.
4. JE MOŽNÉ OPĚT NOMINOVAT NĚKOHO KDO BYL JIŽ NĚKDY NOMINOVÁN?
ANO, jedná se o nový ročník, nominace mohou být opakované. Pokud máte pocit, že daná osoba se zasloužila o rozvoj elektronizace VS i nadále, může být opětovně nominována. 5. JE MOŽNÉ NOMINOVAT NĚKOHO KDO BYL JIŽ OCENĚN - VYHRÁL ? ANO, platí totéž co v předchozím případě. Pokud podle Vašeho mínění i nadále určitá osobnost svou činností výrazně přispívá k rozvoji elektronizace v ČR, jistě si zaslouží i opětovné ocenění. |
PROČ?
Soutěž je hledáním osobností, které se nejvíce zasloužily o rozvoj a popularizaci elektronizace veřejné správy v ČR.
Jedná se o ocenění osobností státní a veřejné správy, které svojí aktivitou přispěly k realizaci, posunu či propagaci elektronizace veřejné správy v ČR v daném roce.
Ocenění se týká konkrétních osob, nikoli projektů. Může se jednat o:
- představitele úřadů (hejtmany, starosty, náměstky, radní, ..),
- informatiky (vedoucí odborů informatiky, zaměstnance odboru informatiky),
- odborné referenty, (stavební úřad, spisová služba ..)
- pracovníky tiskového či propagačního odboru,
- další funkce, které mají v danou chvíli s realizací určitého projektu elektronizace VS jakoukoliv souvislost.
Své kolegy, nadřízené, představitele odboru či úřadu jste mohli do soutěže nominovat VY.
Stačilo vyplnit a odeslat nominační formulář (nejpozději do 7.3. 2025)
Magazín Egovernment v rámci těchto nominací porovnává přínos jednotlivých osobností pro elektronizaci VS v rámci konkrétních kategorií:
- eOsobnost centrálních úřadů/institucí
jedná se o osobnost, která se zasloužila o realizaci, prosazení, propagaci či navržení projektu či normy s konkrétním dopadem v oblasti celé ČR - eOsobnost krajů
jedná se o osobnost, která se zasloužila o realizaci, prosazení, propagaci či navržení projektu či normy s konkrétním dopadem v oblasti kraje či několika krajů ČR - eOsobonost měst a městských částí
jedná se o osobnost, která se zasloužila o realizaci, prosazení, propagaci či navržení projektu či normy s konkrétním dopadem v oblasti města či městské části - eOsobnost obcí
jedná se o osobnost, která se zasloužila o realizaci, prosazení, propagaci či navržení projektu či normy s konkrétním dopadem v oblasti určité obce - eOsobnost za celkový přínos
pokud máte pocit, že je někdo, kdo se věnuje elektronizaci veřejné správy tak dlouho a tak intenzivně, že překračuje hranice uvedených kategorií, můžete je nominovat na titul eOsobnost za celkový přínos. Bude se jednat o ohodnocení šíře záběru této osobnosti, nebo její celoživotní přínos.
Pro Vaši inspiraci se můžete podívat na některý z předchozích ročníků - najdete zde jak seznam nominovaných, tak výsledky a fotogalerie ze slavnostního vyhlašování.