2024
Magazín Egovernment v roce 2024 už po deváté, ve spolupráci se společností GORDIC ocenil ty, kteří se svojí prací zasloužili o posun elektronizace veřejné správy v ČR.
V jednotlivých kategoriích jsme vyhodnotili celkem 66 nominací, které jste nám zaslali a 21.3. 2024 jsme tradičně v Nové budově Národního muzea v Praze vyhlásili výsledky
pod záštitou
Petry Peckové, hejtmanky Středočeského kraje
a
Martina Mesršmída, ředitele, DIA
eOSOBNOSTI EGOVERNMENTU 2024
FOTOGALERII naleznete ZDE
ZÁZNAM k dispozici ZDE
Ročník 2024 byl výjmečný rekordním počtem nomnovaných osobností a tím, že spolumoderátorkou slavnostního večera byla umělá inteligence.
VÝSLEDKY
OSOBNOSTÍ EGOVERNMENTU ZA CELKOVÝ PŘÍNOS SE STAL
-
Petr Šnajdárek, ředitel, sekce komunikačních a informačních systémů, Ministerstvo obrany
-
Cyril Čapka, konzultant, KDESMO
-
Jana Nápravníková, odbor služeb eGovernmentu, DIA
NOMINACE VÍTĚZE
Generál Petr Šnajdárek vedl systém Chytrá karanténa, nadále se pak podílel na vedení prací při zmírňování uprchlické krize válečného konfliktu na Ukrajině. V roli digitálního zmocněnce rezortu ministerstva obrany je vůdčí osobností a realizátorem mnoha změn v náročném a citlivém procesu propojování agend veřejné správy a rezortu obrany. Jako jeden z hlavních představitelů platformy civilně vojenské spolupráce se rovněž zasloužil o strategické propojení složek armády české republiky, hasičského záchranného sboru, policie české republiky a ministerstva zdravotnictví. Jeho nasazení je možné charakterizovat jako výrazně nad rámec funkce hraničící až s posedlostí.
FOTOGALERII naleznete ZDE
eOSOBNOSTÍ EGOVERNMENTU V KATEGORII CENTRÁLNÍ ÚŘADY SE STAL
-
Karel Trpkoš, vrchní ředitel sekce informačních technologií, MPSV
-
Karel Váchal, Ředitel Architektonické a projektové kanceláře Ministerstva dopravy
-
Elena Ransdorfová, ředitelka, odbor informatiky, Ministerstvo spravedlnosti
NOMINACE VÍTĚZE
Karel Trpkoš dokázal, že digitalizace a inovace mohou jít ruku v ruce s humanitárním přístupem a sociální spravedlností. Jeho vedení nejenže podnítilo technologický pokrok, ale také vytvořilo prostředí, ve kterém je technologie používána jako nástroj k pomoci lidem, kteří ji potřebují.
Jeho práce a angažovanost překračují běžná očekávání a naznačují jeho hluboký závazek k transformaci veřejných služeb a zvyšování efektivity státní správy prostřednictvím technologických inovací.
eOSOBNOSTÍ EGOVERNMENTU V KATEGORII KRAJSKÉ ÚŘADY SE STALA
-
Eva Janoušková, zástupce ředitele krajského úřadu Kraje Vysočina - ředitelka sekce ekonomiky a podpory, Kraj Vysočina
-
Lubomír Baláš, ředitel, KÚ Olomouckého kraje
-
Jana Dubcová, ředitelka, Centrální nákup Plzeňského kraje, příspěvková organizace
NOMINACE VÍTĚZE
Eva Janoušková je ředitelka sekce ekonomiky a podpory Krajského úřadu Kraje Vysočina. Nastoupila na úřad v roce 2002 a od té doby intenzivně spolupracuje na elektronizaci úřadu a je zcela klíčovou řídící osobou pro tyto procesy. Jedná se zejména o rozvoj datového skladu a elektronizaci interních procesů úřadu. Od roku 2007 je ředitelkou sekce ekonomiky a podpory, jejíž součástí je odbor informatiky a odbor analýz a podpory řízení, ale také odbor majetku a investic, odbor dopravy a silničního hospodářství a odbor kontroly. Jedna z jejích hlavních a klíčových priorit při řízení této sekce je maximální podpora pro zavádění inovačních a aktuálních trendů informačních technologií a elektronizace procesů úřadu Kraje Vysočina. Zároveň podporuje činnosti v oblasti eGovernmentu k zefektivnění řízení příspěvkových organizací kraje včetně nemocnic, podporuje synergii napříč úřadem.
V průběhu své dlouholeté činnosti se tedy aktivně podílela na implementaci klíčových projektů elektronizace veřejné správy v rámci kraje za které ona nebo krajský úřad získali řadu ocenění.
Eva Janoušková přispívá k rozvoji eGovernmentu prostřednictvím sdílení dobré praxe inovativních řešení implementovaných v rámci úřadu napříč veřejnou správou. Tyto aktivity vedou k zajištění efektivity veřejné správy, k rozvoji útvarů pro podporu řízení.
FOTOGALERII naleznete ZDE
eOSOBNOSTÍ EGOVERNMENTU V KATEGORII MĚST A MČ SE STAL
-
Josef Bělica, primátor, Magistrát města Havířova
- Jaroslav Brandejs, tajemník, Městský úřad Říčany
- Aleš Růžička, tajemník, MÚ Nymburk
NOMINACE VÍTĚZE
Josef Bělica je Odvážný, odhodlaný, cílevědomý vizionář, aktivní propagátor digitalizace. Významně se zasloužil o digitalizaci Magistrátu města Havířova i online komunikaci s občany. Úředníci disponují elektronickými podpisy, příjem a oběh dokumentů probíhá digitálně, a to i s městskými příspěvkovými organizacemi. Díky hromadné konverzní poště je i značná část distribuce úřední korespondence digitální, úřední desky byly nahrazeny elektronickou variantou, uzpůsobenou i pro handicapované a imobilní občany. Lidé se z městského webu mohou dostat na rezervační systém, kde si zamluví konkrétní termín návštěvy a velmi populárním se stal geoportál. Papírová komunikace v rámci magistrátu byla omezena na minimum, a od letošního roku bude město s lidmi komunikovat prostřednictvím portálu občana. Primátor Bělica též aktivně podporuje smart city projekty, jako je napojení na radary či energetický management, který město pod jeho vedením aktuálně realizuje s cílem dosáhnout úspor díky zateplení budov. Moderní a dynamicky se rozvíjející Havířov, to je primátorův cíl. Kromě toho je členem bezpečnostního výboru poslanecké sněmovny, předsedou podvýboru pro obrannou, kybernetickou a bezpečnostní politiku a strategické koncepce a mimo jiné i jedním z předkladatelů zákona o právu na digitální služby.
FOTOGALERII naleznete ZDE
eOSOBNOSTÍ EGOVERNMENTU V KATEGORII OBCE SE STALA
-
Eva Kozáková, tajemnice, Obecní úřad Červená Voda
-
Alois Šimčík, starosta, obec Světlá Hora
-
Markéta Macháčková, účetní Obec Chrustenice
Eva Kozáková v rámci svojí funkce mimo jiné realizovala procesní nastavení obecního úřadu a rovněž nasazení platformy eÚřad. Tím došlo k výraznému zkvalitnění výkonu služeb pro klienty. Obecní úřad Červená voda tak díky jejími vedeni využívá digitalizace pro kvalitní výkon veřejné správy. OÚ Červená Voda i díky práci paní tajemnice petří v rámci obecních úřadů české republiky k těm, které je možné hodnotit jako velmi moderní.
FOTOGALERII naleznete ZDE
PRO ROK 2024 BYLI NOMINOVÁNI
- Aleš Růžička, tajemník, MÚ Nymburk
- Ivo Vaik, ředitel, rejstřík trestů
- Miroslav Veselý, ředitel, Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly, MV ČR
- Tomáš Bezouška, ředitel, IPSD
- Jiří Zeman, vedoucí úseku IT, MÚ Mělník
- Petr Pavlinec, vedoucí odboru informatiky, Kraj Vysočina
- Elena Ransdorfová, ředitelka, odbor informatiky, Ministerstvo spravedlnosti
- Miroslav Kunt, archivář, metodik, odd. archivu a digitálních služeb, Národní archiv
- Tomáš Tichý, zástupce ředitele, Cendis s.p.
- Tomáš Šedivec, vedoucí oddělení architektury ISVS, OHA
- Leona Slabochová, vedoucí odboru informačních a komunikačních technologií, Město Litoměřice
- Cyril Čapka, konzultant, KDESMO
- Martin Mesršmíd, ředitel, Digitální a informační agentura
- Filip Bílek, odbor služeb eGovernmentu, DIA
- Jan Strakoš, ředitel, odbor živností a spotřebitelské legislativy, MPO
- Jan Števko, vedoucí odboru informačních technologií, statutární město Prostějov
- Karel Váchal, Ředitel Architektonické a projektové kanceláře Ministerstva dopravy
- Ondřej Menoušek, ředitel odboru služeb eGovernmentu, DIA
- Eva Janoušková, zástupce ředitele krajského úřadu Kraje Vysočina - ředitelka sekce ekonomiky a podpory, Kraj Vysočina
- Tomáš Kroupa, ředitel odboru hlavního architekta eGovernmentu, DIA
- Radmila Velnerová, vedoucí odboru analýz, podpory řízení a kontroly, KÚ Královéhradeckého kraje
- Ivan Ivanov, analytik a projektant ICT (dříve vedoucí oddělení GIS a řízení změn), KÚ Moravskoslezský kraj
- Vladimír Halm, vedoucí oddělení správy IS, Magistrát města Brna
- Miroslav Vacula, vedoucí odboru informatiky, KÚ Jihomoravského kraje
- Marcel Kodad, odbor městské informatiky, Magistrát města Brna
- Roman Vrba, generální ředitel, SPCSS
- Petr Brunner, vedoucí odboru informatiky, MěÚ Jičín
- Lubomír Baláš, ředitel, KÚ Olomouckého kraje
- Zdeněk Zajíček, prezident, Hospodářská komora ČR, ICT Unie
- Renata Golasíková, vedoucí oddělení eRcept, SUKL
- Martin Hadrava, Manažer pro obchod a provoz, Spolek BISON
- Vladimír Rohel, ředitel sekce Bezpečnost, NAKIT
- Radka Domanská, Vedoucí oddělení evidence a sdílení dat, OHA, DIA
- Dana Popelková, vedoucí, ekonomický a školský odbor, Město Roudnice nad Labem
- Jan Břížďala, radní, Kraj Vysočina
- Jana Nápravníková, odbor služeb eGovernmentu, DIA
- Lenka Kováčová, vrchní rada, OHA, DIA
- Libor Drlík, Expert na správu dat a metodik, Oddělení evidence a sdílení dat, DIA
- Karel Trpkoš, vrchní ředitel sekce informačních technologií, MPSV
- Ivana Šiftová, tajemník, Mě. ú. Nepomuk
- Jiří Kárník, ředitel, odbor informačních technologií, ÚOOÚ
- Martin Hampl, vedoucí správního odboru, MěÚ Meziboří
- Petr Gavlas, ředitel odboru informatiky a zástupce ředitele sekce Ekonomiky a informatiky, Genrální ředitelství cel
- Jana Dubcová, ředitelka, Centrální nákup Plzeňského kraje, příspěvková organizace
- Miroslav Krejčí, ředitel, Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
- Vladěna Sasková, referent bezpečnosti státu, Oddělení regulace soukromého sektoru, NÚKIB
- Lucie Bartáková, ředitelka, sekce pro správu finančních zdrojů, Státní fond dopravní infrastruktury
- David Sláma, ředitel, odbor strategického rozvoje a koordinace veřejné správy, MVČR
- Jan Koreček, vedoucí oddělení a zástupce ředitele odboru, Oddělení majetkových daní a daně silniční, Generální finanční ředitelství
- Michal Pešek, ředitel, Správa státních služeb vytvářejících důvěru, s. p. o.
- Josef Bělica, primátor, Magistrát města Havířova
- Petr Šnajdárek, ředitel, sekce komunikačních a informačních systémů, Ministerstvo obrany
- Markéta Langrová, místostarostka, Úřad městského obvodu Ostrava Jih
- Radim Karásek, vedoucí oddělení právního, Digitální a informační agentura
- Lucie Kubíčková, vedoucí odboru kanceláře tajemníka, Úřad městské části Praha 18
- Jan Kalina, vedoucí, Oddělení digitálních služeb veřejné správy, DIA
- Eva Kozáková, tajemnice, Obecní úřad Červená Voda
- Michal Kuchta, tajemník, město Hořice
- Radek Šipka, vedoucí oddělení podpory řízení, KÚ Zlínský kraj
- Jaroslav Brandejs, tajemník, Městský úřad Říčany
- Jaroslav Škrobák, vedoucí oddělen GIS, Magistrát města Jihlavy
- Alois Šimčík, starosta, obec Světlá Hora
- Petr Klauda, Vedoucí oddělení statistických územních jednotek, ČSÚ
- Markéta Macháčková, účetní, obec Chrustenice
- Tomáš Tichý, zástupce ředitele, Cendis s.p.
- Jan Paroubek, ředitel, Cendis s.p.
GENERÁLNÍ PARTNER
|
ZLATÝ PARTNER
|
ODBORNÝ PARTNER
|
PARTNER
|
FOTOGALERIE
(kliknutím na fotku spustíte režim prohlížení)