2024
Magazín Egovernment v roce 2024 už po deváté, ve spolupráci se společností GORDIC ocenil ty, kteří se svojí prací zasloužili o posun elektronizace veřejné správy v ČR.
V jednotlivých kategoriích jsme vyhodnotili celkem 66 nominací, které jste nám zaslali a 21.3. 2024 jsme tradičně v Nové budově Národního muzea v Praze vyhlásili výsledky
pod záštitou
Petry Peckové, hejtmanky Středočeského kraje
a
Martina Mesršmída, ředitele, DIA
eOSOBNOSTI EGOVERNMENTU 2024
FOTOGALERII naleznete ZDE
ZÁZNAM k dispozici ZDE
Ročník 2024 byl výjmečný rekordním počtem nomnovaných osobností a tím, že spolumoderátorkou slavnostního večera byla umělá inteligence.
VÝSLEDKY
OSOBNOSTÍ EGOVERNMENTU ZA CELKOVÝ PŘÍNOS SE STAL
-
Petr Šnajdárek, ředitel, sekce komunikačních a informačních systémů, Ministerstvo obrany
-
Cyril Čapka, konzultant, KDESMO
-
Jana Nápravníková, odbor služeb eGovernmentu, DIA
NOMINACE VÍTĚZE
Generál Petr Šnajdárek vedl systém Chytrá karanténa, nadále se pak podílel na vedení prací při zmírňování uprchlické krize válečného konfliktu na Ukrajině. V roli digitálního zmocněnce rezortu ministerstva obrany je vůdčí osobností a realizátorem mnoha změn v náročném a citlivém procesu propojování agend veřejné správy a rezortu obrany. Jako jeden z hlavních představitelů platformy civilně vojenské spolupráce se rovněž zasloužil o strategické propojení složek armády české republiky, hasičského záchranného sboru, policie české republiky a ministerstva zdravotnictví. Jeho nasazení je možné charakterizovat jako výrazně nad rámec funkce hraničící až s posedlostí.
FOTOGALERII naleznete ZDE
eOSOBNOSTÍ EGOVERNMENTU V KATEGORII CENTRÁLNÍ ÚŘADY SE STAL
-
Karel Trpkoš, vrchní ředitel sekce informačních technologií, MPSV
-
Karel Váchal, Ředitel Architektonické a projektové kanceláře Ministerstva dopravy
-
Elena Ransdorfová, ředitelka, odbor informatiky, Ministerstvo spravedlnosti
NOMINACE VÍTĚZE
Karel Trpkoš dokázal, že digitalizace a inovace mohou jít ruku v ruce s humanitárním přístupem a sociální spravedlností. Jeho vedení nejenže podnítilo technologický pokrok, ale také vytvořilo prostředí, ve kterém je technologie používána jako nástroj k pomoci lidem, kteří ji potřebují.
Jeho práce a angažovanost překračují běžná očekávání a naznačují jeho hluboký závazek k transformaci veřejných služeb a zvyšování efektivity státní správy prostřednictvím technologických inovací.
eOSOBNOSTÍ EGOVERNMENTU V KATEGORII KRAJSKÉ ÚŘADY SE STALA
-
Eva Janoušková, zástupce ředitele krajského úřadu Kraje Vysočina - ředitelka sekce ekonomiky a podpory, Kraj Vysočina
-
Lubomír Baláš, ředitel, KÚ Olomouckého kraje
-
Jana Dubcová, ředitelka, Centrální nákup Plzeňského kraje, příspěvková organizace
NOMINACE VÍTĚZE
Eva Janoušková je ředitelka sekce ekonomiky a podpory Krajského úřadu Kraje Vysočina. Nastoupila na úřad v roce 2002 a od té doby intenzivně spolupracuje na elektronizaci úřadu a je zcela klíčovou řídící osobou pro tyto procesy. Jedná se zejména o rozvoj datového skladu a elektronizaci interních procesů úřadu. Od roku 2007 je ředitelkou sekce ekonomiky a podpory, jejíž součástí je odbor informatiky a odbor analýz a podpory řízení, ale také odbor majetku a investic, odbor dopravy a silničního hospodářství a odbor kontroly. Jedna z jejích hlavních a klíčových priorit při řízení této sekce je maximální podpora pro zavádění inovačních a aktuálních trendů informačních technologií a elektronizace procesů úřadu Kraje Vysočina. Zároveň podporuje činnosti v oblasti eGovernmentu k zefektivnění řízení příspěvkových organizací kraje včetně nemocnic, podporuje synergii napříč úřadem.
V průběhu své dlouholeté činnosti se tedy aktivně podílela na implementaci klíčových projektů elektronizace veřejné správy v rámci kraje za které ona nebo krajský úřad získali řadu ocenění.
Eva Janoušková přispívá k rozvoji eGovernmentu prostřednictvím sdílení dobré praxe inovativních řešení implementovaných v rámci úřadu napříč veřejnou správou. Tyto aktivity vedou k zajištění efektivity veřejné správy, k rozvoji útvarů pro podporu řízení.
FOTOGALERII naleznete ZDE
eOSOBNOSTÍ EGOVERNMENTU V KATEGORII MĚST A MČ SE STAL
-
Josef Bělica, primátor, Magistrát města Havířova
- Jaroslav Brandejs, tajemník, Městský úřad Říčany
- Aleš Růžička, tajemník, MÚ Nymburk
NOMINACE VÍTĚZE
Josef Bělica je Odvážný, odhodlaný, cílevědomý vizionář, aktivní propagátor digitalizace. Významně se zasloužil o digitalizaci Magistrátu města Havířova i online komunikaci s občany. Úředníci disponují elektronickými podpisy, příjem a oběh dokumentů probíhá digitálně, a to i s městskými příspěvkovými organizacemi. Díky hromadné konverzní poště je i značná část distribuce úřední korespondence digitální, úřední desky byly nahrazeny elektronickou variantou, uzpůsobenou i pro handicapované a imobilní občany. Lidé se z městského webu mohou dostat na rezervační systém, kde si zamluví konkrétní termín návštěvy a velmi populárním se stal geoportál. Papírová komunikace v rámci magistrátu byla omezena na minimum, a od letošního roku bude město s lidmi komunikovat prostřednictvím portálu občana. Primátor Bělica též aktivně podporuje smart city projekty, jako je napojení na radary či energetický management, který město pod jeho vedením aktuálně realizuje s cílem dosáhnout úspor díky zateplení budov. Moderní a dynamicky se rozvíjející Havířov, to je primátorův cíl. Kromě toho je členem bezpečnostního výboru poslanecké sněmovny, předsedou podvýboru pro obrannou, kybernetickou a bezpečnostní politiku a strategické koncepce a mimo jiné i jedním z předkladatelů zákona o právu na digitální služby.
FOTOGALERII naleznete ZDE
eOSOBNOSTÍ EGOVERNMENTU V KATEGORII OBCE SE STALA
-
Eva Kozáková, tajemnice, Obecní úřad Červená Voda
-
Alois Šimčík, starosta, obec Světlá Hora
-
Markéta Macháčková, účetní Obec Chrustenice
Eva Kozáková v rámci svojí funkce mimo jiné realizovala procesní nastavení obecního úřadu a rovněž nasazení platformy eÚřad. Tím došlo k výraznému zkvalitnění výkonu služeb pro klienty. Obecní úřad Červená voda tak díky jejími vedeni využívá digitalizace pro kvalitní výkon veřejné správy. OÚ Červená Voda i díky práci paní tajemnice petří v rámci obecních úřadů české republiky k těm, které je možné hodnotit jako velmi moderní.
FOTOGALERII naleznete ZDE
PRO ROK 2024 BYLI NOMINOVÁNI
- Aleš Růžička, tajemník, MÚ Nymburk
- Ivo Vaik, ředitel, rejstřík trestů
- Miroslav Veselý, ředitel, Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly, MV ČR
- Tomáš Bezouška, ředitel, IPSD
- Jiří Zeman, vedoucí úseku IT, MÚ Mělník
- Petr Pavlinec, vedoucí odboru informatiky, Kraj Vysočina
- Elena Ransdorfová, ředitelka, odbor informatiky, Ministerstvo spravedlnosti
- Miroslav Kunt, archivář, metodik, odd. archivu a digitálních služeb, Národní archiv
- Tomáš Tichý, zástupce ředitele, Cendis s.p.
- Tomáš Šedivec, vedoucí oddělení architektury ISVS, OHA
- Leona Slabochová, vedoucí odboru informačních a komunikačních technologií, Město Litoměřice
- Cyril Čapka, konzultant, KDESMO
- Martin Mesršmíd, ředitel, Digitální a informační agentura
- Filip Bílek, odbor služeb eGovernmentu, DIA
- Jan Strakoš, ředitel, odbor živností a spotřebitelské legislativy, MPO
- Jan Števko, vedoucí odboru informačních technologií, statutární město Prostějov
- Karel Váchal, Ředitel Architektonické a projektové kanceláře Ministerstva dopravy
- Ondřej Menoušek, ředitel odboru služeb eGovernmentu, DIA
- Eva Janoušková, zástupce ředitele krajského úřadu Kraje Vysočina - ředitelka sekce ekonomiky a podpory, Kraj Vysočina
- Tomáš Kroupa, ředitel odboru hlavního architekta eGovernmentu, DIA
- Radmila Velnerová, vedoucí odboru analýz, podpory řízení a kontroly, KÚ Královéhradeckého kraje
- Ivan Ivanov, analytik a projektant ICT (dříve vedoucí oddělení GIS a řízení změn), KÚ Moravskoslezský kraj
- Vladimír Halm, vedoucí oddělení správy IS, Magistrát města Brna
- Miroslav Vacula, vedoucí odboru informatiky, KÚ Jihomoravského kraje
- Marcel Kodad, odbor městské informatiky, Magistrát města Brna
- Roman Vrba, generální ředitel, SPCSS
- Petr Brunner, vedoucí odboru informatiky, MěÚ Jičín
- Lubomír Baláš, ředitel, KÚ Olomouckého kraje
- Zdeněk Zajíček, prezident, Hospodářská komora ČR, ICT Unie
- Renata Golasíková, vedoucí oddělení eRcept, SUKL
- Martin Hadrava, Manažer pro obchod a provoz, Spolek BISON
- Vladimír Rohel, ředitel sekce Bezpečnost, NAKIT
- Radka Domanská, Vedoucí oddělení evidence a sdílení dat, OHA, DIA
- Dana Popelková, vedoucí, ekonomický a školský odbor, Město Roudnice nad Labem
- Jan Břížďala, radní, Kraj Vysočina
- Jana Nápravníková, odbor služeb eGovernmentu, DIA
- Lenka Kováčová, vrchní rada, OHA, DIA
- Libor Drlík, Expert na správu dat a metodik, Oddělení evidence a sdílení dat, DIA
- Karel Trpkoš, vrchní ředitel sekce informačních technologií, MPSV
- Ivana Šiftová, tajemník, Mě. ú. Nepomuk
- Jiří Kárník, ředitel, odbor informačních technologií, ÚOOÚ
- Martin Hampl, vedoucí správního odboru, MěÚ Meziboří
- Petr Gavlas, ředitel odboru informatiky a zástupce ředitele sekce Ekonomiky a informatiky, Genrální ředitelství cel
- Jana Dubcová, ředitelka, Centrální nákup Plzeňského kraje, příspěvková organizace
- Miroslav Krejčí, ředitel, Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
- Vladěna Sasková, referent bezpečnosti státu, Oddělení regulace soukromého sektoru, NÚKIB
- Lucie Bartáková, ředitelka, sekce pro správu finančních zdrojů, Státní fond dopravní infrastruktury
- David Sláma, ředitel, odbor strategického rozvoje a koordinace veřejné správy, MVČR
- Jan Koreček, vedoucí oddělení a zástupce ředitele odboru, Oddělení majetkových daní a daně silniční, Generální finanční ředitelství
- Michal Pešek, ředitel, Správa státních služeb vytvářejících důvěru, s. p. o.
- Josef Bělica, primátor, Magistrát města Havířova
- Petr Šnajdárek, ředitel, sekce komunikačních a informačních systémů, Ministerstvo obrany
- Markéta Langrová, místostarostka, Úřad městského obvodu Ostrava Jih
- Radim Karásek, vedoucí oddělení právního, Digitální a informační agentura
- Lucie Kubíčková, vedoucí odboru kanceláře tajemníka, Úřad městské části Praha 18
- Jan Kalina, vedoucí, Oddělení digitálních služeb veřejné správy, DIA
- Eva Kozáková, tajemnice, Obecní úřad Červená Voda
- Michal Kuchta, tajemník, město Hořice
- Radek Šipka, vedoucí oddělení podpory řízení, KÚ Zlínský kraj
- Jaroslav Brandejs, tajemník, Městský úřad Říčany
- Jaroslav Škrobák, vedoucí oddělen GIS, Magistrát města Jihlavy
- Alois Šimčík, starosta, obec Světlá Hora
- Petr Klauda, Vedoucí oddělení statistických územních jednotek, ČSÚ
- Markéta Macháčková, účetní, obec Chrustenice
- Tomáš Tichý, zástupce ředitele, Cendis s.p.
- Jan Paroubek, ředitel, Cendis s.p.
Na této stránce naleznete odpovědi na všechny podstatné otázky k eOSOBNOST, tedy především:
JAK nominovat, KOHO můžete nominovat a samozřejmě KDO může nominace zaslat a ZA CO byste měli někoho vlastně nominovat. V neposlední řadě se rovněž dozvíte TERMÍNY do kdy tak můžete činit.
a další FAQ |
CO JE eOSOBNOST EGOVERNMENTU?
Jedná se o snahu Magazínu Egovernment a jeho partnerů poděkovat všem, kteří se osobně věnují rozvoji elektronizace veřejné správy v ČR. Poukázat na skutečnost, že přes všechny technologie, jejich rozvoj, zrychlování, zmenšování rozměrů, zvyšování kapacity a dostupnosti, rozšiřování možností využití a další atributy je stále ze všeho nejdůležitější člověk, který je vymýšlí, ovládá a užívá.
TERMÍNY
příjem nominací - 10.1. 2024 - 8.3. 2024
vyhodnocování nominací - 8.3.-20.3. 2024
vyhlášení výsledků - 21.3. 2024
Ocenění je tradičně rozděleno do čtyř kategorií podle “dopadu” či rozsahu vlivu konkrétních osob: eOSOBNOST OBCÍ eOSOBNOST MĚST a MČ eOSOBNOST KRAJŮ eOSOBNOST CENTRÁLNÍCH ÚŘADŮ |
PRINCIP VÝBĚRU
Výběr je založen především na nominacích čtenářů Magazínu Egovernment. Pokud máte pocit, že někdo kolem Vás, nadřízený, podřízený, kolega, nebo známý se svými kroky nějak významně zasloužil o posun elektronizace VS, můžete jej nominovat. Magazín Egovernment tak dává možnost svým čtěnářům upozornit na kohokoliv, kdo se podle jejich mínění věnuje elektronizaci veřejné správy výrazně nad rámec své funkce, či se jiným způsobem zasloužil o nepopiratelný posun v uvedené oblasti. Více info ve FAQ.
Mimo uvedené kategorie je udělováno ocenění osobnosti za celkový přínos, tedy jejíž vliv a přínos elektronizaci veřejné správy v ČR jde nad rámec všech uvedených kategorií, případně je propojuje. Vzhledem k tomu, že toto ocenění odráží skutečně mimořádný přínos elektronizaci veřejné správy v ČR, může a nemusí být v daném roce uděleno.
GENERÁLNÍ PARTNER
|
ZLATÝ PARTNER
|
ODBORNÝ PARTNER
|
PARTNER
|
Nominaci může poslat kdokoliv - úředník, politik, občan, klient, zástupce firmy, která s úřadem spolupracuje ... Kdokoliv kdo je přesvědčen, že konkrétní osoba, kterou chce nominovat, se určitým způsobem zasloužila o elektronizaci veřejné správy.
2. JAK ZASLAT NOMINACI? Nominace je možné zasílat pouze elektronickým formulářem a to až do 8.3. 2023. Nominovat jemožné kohokoliv, kdo pracuje ve veřejné správě a svým přístupem se zasloužil o posun elektronizace VS. Může se jednat o IT pracovníky, ale i referenty, vedoucí odborů a to i těch, které nemají s IT nic společného . Mohou to být i političtí představitelé úřadu, vedení úřadu, nebo jeho tiskové oddělení atp. Jediným kritériem je, že jejich kroky směřovaly k rozvoji či popularizaci eleketronizace VS ať již obecně, či konkrétního projektu.
4. JE MOŽNÉ OPĚT NOMINOVAT NĚKOHO KDO BYL JIŽ NĚKDY NOMINOVÁN?
ANO, jedná se o nový ročník, nominace mohou být opakované. Pokud máte pocit, že daná osoba se zasloužila o rozvoj elektronizace VS i nadále, může být opětovně nominována. 5. JE MOŽNÉ NOMINOVAT NĚKOHO KDO BYL JIŽ OCENĚN - VYHRÁL ? ANO, platí totéž co v předchozím případě. Pokud podle Vašeho mínění i nadále určitá osobnost svou činností výrazně přispívá k rozvoji elektronizace v ČR, jistě si zaslouží i opětovné ocenění. |
PROČ?
Soutěž je hledáním osobností, které se nejvíce zasloužily o rozvoj a popularizaci elektronizace veřejné správy v ČR.
Jedná se o ocenění osobností státní a veřejné správy, které svojí aktivitou přispěly k realizaci, posunu či propagaci elektronizace veřejné správy v ČR v daném roce.
Ocenění se týká konkrétních osob, nikoli projektů. Může se jednat o:
- představitele úřadů (hejtmany, starosty, náměstky, radní, ..),
- informatiky (vedoucí odborů informatiky, zaměstnance odboru informatiky),
- odborné referenty, (stavební úřad, spisová služba ..)
- pracovníky tiskového či propagačního odboru,
- další funkce, které mají v danou chvíli s realizací určitého projektu elektronizace VS jakoukoliv souvislost.
Své kolegy, nadřízené, představitele odboru či úřadu můžete a musíte do soutěže nominovat VY.
Stačiol vyplnit a odeslat nominační formulář (uzavřeno 8.3. 2024)
Magazín Egovernment v rámci těchto nominací porovnává přínos jednotlivých osobností pro elektronizaci VS v rámci konkrétních kategorií:
- eOsobnost centrálních úřadů/institucí
jedná se o osobnost, která se zasloužila o realizaci, prosazení, propagaci či navržení projektu či normy s konkrétním dopadem v oblasti celé ČR - eOsobnost krajů
jedná se o osobnost, která se zasloužila o realizaci, prosazení, propagaci či navržení projektu či normy s konkrétním dopadem v oblasti kraje či několika krajů ČR - eOsobonost měst a městských částí
jedná se o osobnost, která se zasloužila o realizaci, prosazení, propagaci či navržení projektu či normy s konkrétním dopadem v oblasti města či městské části - eOsobnost obcí
jedná se o osobnost, která se zasloužila o realizaci, prosazení, propagaci či navržení projektu či normy s konkrétním dopadem v oblasti určité obce - eOsobnost za celkový přínos
pokud máte pocit, že je někdo, kdo se věnuje elektronizaci veřejné správy tak dlouho a tak intenzivně, že překračuje hranice uvedených kategorií, můžete je nominovat na titul eOsobnost za celkový přínos. Bude se jednat o ohodnocení šíře záběru této osobnosti, nebo její celoživotní přínos.
Pro Vaši inspiraci se můžete podívat na některý z předchozích ročníků - najdete zde jak seznam nominovaných, tak výsledky a fotogalerie ze slavnostního vyhlašování.
FOTOGALERIE
(kliknutím na fotku spustíte režim prohlížení)