DIGITÁLNÍ KOMUNIKACE OBČANŮ I FIREM S MĚSTSKÝM ÚŘADEM
A - PŘIHLAŠUJÍCÍ
Jméno a příjmení: Ivan Kugler
Titul: RNDr.
Funkce: ředitel - distributor
E-mail: ivan_kugler@gordic.cz
Telefon: 567 310 792
Adresa: Erbenova 4, 586 01 Jihlava
Úřad/firma: Gordic spol. s r. o.
Soutěžní kategorie města
B - PROJEKT
Název projektu: Digitální komunikace občanů i firem s městským úřadem
Lokalita: Město Tábor
Cíl:
Cílová skupina:
Provozovatel: Město Tábor
Realizátor: GORDIC spol. s r.o.
C - POPIS PROJEKTU - POPIS PROVOZOVATELE
1. Prokazatelnost účinků projektu
Je sledovaný (zamýšlený) účinek projektu kvantitativně a kvalitativně prokazatelný?
Ano.
Řešení je velkým přínosem i pro městský úřad, hlavně v rychlosti, nepřetržité dostupnosti služby a úspoře času - odpadá nutnost přepisování údajů z žádostí. S přístupem přes NIA navíc odpadá nutnost verifikace účtu občana v systému jsou již využity údaje zapsané právě v NIA.
Žadateli o dotace je usnadněno podání již tím, že jsou automaticky předvyplňovány základní informace o něm získané z NIA. Rozpracované i odeslané formuláře jsou archivovány. Jsou tak stále dostupné na portálu občana. Kompletně vyplněný formulář lze jedním kliknutím odeslat do agendového systému pro evidenci žádostí. Od tohoto okamžiku žadatel již stále (on-line) vidí stav řešení žádosti i odpovědnou osobu, která spravuje danou žádost (včetně telefonního čísla). Po schvalovacím procesu žadatel uvidí v detailu odeslané žádosti také schválenou částku přidělené dotace. Ať už se jedná o žádosti o dotace, či jiná elektronická podání, vše končí automaticky v agendovém informačním systému města Tábor a je zapsáno ve spisové službě, kterou město zodpovědně vede. Pokud je to z nějakého důvodu potřeba, tak vyplněné i rozpracované formuláře lze převodem do PDF použít i mimo elektronický systém.
Jak podrobně je cílová skupina s projektem obeznámena?
Velmi dobře.
Informace o běhu a dostupnosti této elektronické komunikace proběhla v místním deníku vydávaným městským úřadem a dále probíhá informování na webových stránkách města.
Odpovídají dosažené výsledky vynaloženým nákladům?
Převyšují.
Automatické zpracovávání žádostí šetří čas referentů a je možné provádět některé úkony automaticky.
Jedná se o projekt krátkodobého účinku, nebo lze předpokládat dlouhodobé trvání (jakého rozsahu)?
2. Prokazatelnost nejlepší praxe
Může být tento projekt inspirující pro ostatní subjekty veřejné správy?
Rozhodně ano. Díky elektronickému podání žádostí je možné procesy zautomatizovat, šetřit nejen čas referentů, ale i čas občana či zástupce firmy nutný pro fyzickou návštěvu úřadu. Jako největší přínos hodnotí občané dostupnost služby z domova v jakémkoliv čase.
Byly, či jsou předávány zkušenosti nabyté v souvislosti s realizací projektu ostatním subjektům veřejné správy?
Ano byly. Zkušenosti z provozu na Městském úřadě v Táboře jsou nyní využívány při nasazování obdobného projektu na Magistrátu města Pardubice.
3. Vícekanálový přístup
Jedná se o projekt, který umožňuje přístup/využití více kanály (způsoby) současně?
Není možné.
4. Open Data
Jedná se o projekt, který využívá Open Data?
Není možné.
5. Doplňující informace.
D - POPIS PROJEKTU - POHLED REALIZÁTORA
Žádosti či formuláře jsou na míru vytvořeny pro město a konkrétní požadavek. Uživatel je nástrojem veden a při vyplnění formulářů má jasně daná povinná pole, bez kterých není možné formulář odeslat. Následně jsou formuláře automaticky vytěženy a předány do příslušných agend systému městského úřadu. Jejich zpracování je pro referenty MěÚ jednodušší již v tom, že nemusí nic ručně přepisovat, protože se jim údaje vyplněné uživatelem „přetáhnou“ do systému automaticky. Je tedy možné využít plně elektronické podání žádostí, které jsou následně zaregistrovány ve spisové službě města.
V čem může být vaše řešení inspirativní pro ostatní realizátory?
Inspirativní může být mechanismus přímého vytěžování dat z digitálních formulářů do agendového systému. Dále pak v nepřetržité dostupnosti formulářů, žádostí o dotace, možnosti úhrady poplatků pro občany i zástupce firem či organizací, a to bez nutnosti navštívení úřadu.
Co z uvedeného řešení je možné použít opakovaně a co je výjimečným specifikem tohoto nasazení?
Toto řešení je kompletně použitelné i u dalších městských případně krajských úřadů.
Jaké další obdobné projekty jste realizovali, kde a v jakém rozsahu?
Digitální komunikaci s městským úřadem jsme realizovali na více městech i krajských úřadech, ale rozsah naimplementované funkcionality je na městě Tábor největší.