APLIKACE pro Závazné koordinované stanovisko – rychle a bezchybně

 

A – Přihlašující

Jméno a příjmení: Tomáš Novotný
Titul: Ing.


Funkce: Vedoucí oddělení posuzování vlivů na životní prostředí
Odbor: Odbor ochrany prostředí
E-mail: tomas.novotny@praha.eu
Telefon: +420 236 004 278
Adresa: Jungmannova 35/29, 11000 Praha 1
Firma: Magistrát hlavního města Prahy
Nominace v kategorii: města

 

B – Projekt


Název projektu: APLIKACE pro Závazné koordinované stanovisko – rychle a bezchybně
Lokalita: Hlavní město Praha, Česká republika

CÍL:

Cílem projektu bylo nahrazení staré, problémové aplikace s akcentem na udržení rozhodovací praxe a zachováním historie dat. Případy v aplikaci jsou provázané na minulá rozhodnutí tak, aby byla zachována stabilita rozhodování. 
Meritem projektu je umožnění efektivní spolupráce mezi odbory magistrátu. Ve zkratce pak bylo cílem koordinovaně zpracovávat stanoviska a vědět, co kdo jak dokončil a v jaký mají stanoviska postup.

Cílová skupina: Odbory magistrátu, zejména odbor životního ochrany prostředí
Provozovatel: Hlavní město Praha
Realizátor: Marbes s.r.o.

 

C – popis projektu – pohled provozovatele

1 - PROKAZATELNOST ÚČINKŮ PROJEKTU


Je sledovaný (zamýšlený) účinek projektu kvantitativně a kvalitativně prokazatelný? 

ANO.
Reálně je aplikace používána, řádově jsou zpracovávány stovky případů ročně. Bezchybně a bezproblémově.

Vnímají a uznávají uživatelé (cílová skupina) tento projekt jako prospěšný?

ANO.
Odbor ochrany prostředí vnímá projekt jako mimořádně užitečný. Navíc se projekt ukázal jako bezchybný.

 

Jak podrobně je cílová skupina s projektem obeznámena?

VELMI DOBŘE.
Školení proběhla, nicméně jako zásadní se ukázalo, že aplikace byla navržena intuitivně a uživatelé si k ní rychle našli cestu. 
Současně byla připravena ONLINE podpora s video návody tak, aby si pracovníci kdykoliv mohli jednotlivé procesy připomenout.

 

Odpovídají dosažené výsledky vynaloženým nákladům?

ODPOVÍDAJÍ.
Projekt je plánován jako dlouhodobý. Z vysokého počtu proběhlých rozhodnutí lze snadno spočítat časovou úsporu při efektivní koordinaci rozhodnutí.

 

Jedná se o projekt krátkodobého účinku, nebo lze předpokládat dlouhodobé trvání?

DLOUHODOBÝ.
Projekt Koordinovaného stanoviska je jeden ze základních procesů úřadu.

 

2 - PROKAZATELNOST NEJLEPŠÍ PRAXE

Může být projekt inspirující pro ostatní subjekty veřejné správy?

ROZHODNĚ ANO.
Koordinované stanovisko je proces, který používají mnohé orgány veřejné správy.

 

Byly, či jsou předávány zkušenosti nabyté v souvislosti s realizací projektu ostatním subjektům veřejné správy?
PŘIPRAVUJEME.
S rozvojem projektu a předáváním zkušeností se počítá.

 

3 – VÍCEKANÁLOVÝ PŘÍSTUP

Jedná se o projekt, který umožňuje přístup/využití více kanály (způsoby) současně?

ANO.
Projekt je dimenzován na dostatečný počet současných přístupů.

4 - OPEN DATA

Jedná se o projekt, který využívá OPEN DATA?

ANO.
Výstupem projektu jsou koordinovaná stanoviska. 
Veškerá data zobrazená v projektu je možné exportovat v otevřených formátech.

 

5 - DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE

Projekt byl realizován během období 11/2023 – 05/2024.

D – popis projektu – pohled realizátora

 

Popište náročnost technické realizace, včetně případných specifik: 

Aplikace Koordinované stanovisko - Správní řízení je využívána pro koordinaci procesu a tvorbu výsledného koordinovaného stanoviska. Je provozovaná ve třech ve třech identických exemplářích s oddělenými databázemi dvěma odbory. Interně jsou tyto instance nazývány následovně:

• Kolečka – Odbor životního prostředí MHMP (OCP),
• KOS – Odbor územního rozvoje MHMP (UZR),
• Obláček – Oddělení ochrany ovzduší OCP MHMP (OCP-Vzduch).

 

V čem může být Vaše řešení inspirativní pro ostatní realizátory?

Bezchybnost. 
Celé řešení bylo velmi dobře zanalyzováno a realizováno. Od produktivního spuštění nebyla zaznamenána jediná chyba. 
Další mimořádnou vlastností je intuitivnost rozhraní, které dovoluje rychlé osvojení aplikace.

 

Co z uvedeného řešení je možné použít opakovaně a co je výjimečným specifikem tohoto nasazení?

Specifikem je snaha vyvarovat se zátěže na straně klienta. Od produktivního spuštění nebyla zaznamenána jediná chyba.

Jaké další obdobné projekty jste realizovali, kde a v jakém rozsahu?

V roce 2024 realizujeme velmi podobný projekt pro Městský úřad v Příbrami, kde je předmětem dodávky ucelené řešení – portál úředníka, které výjimečně zefektivňuje a usnadňuje práci úředníků.

KONTAKTY:

D5: kontakty: Marbes s.r.o.
Brojova 2113/16, 326 00 Plzeň
Email: obchod@marbes.cz

 

inPage - webové stránky s AI, doménawebhosting