APLIKACE pro Závazné koordinované stanovisko – rychle a bezchybně
A – Přihlašující
Jméno a příjmení: Tomáš Novotný
Titul: Ing.
Funkce: Vedoucí oddělení posuzování vlivů na životní prostředí
Odbor: Odbor ochrany prostředí
E-mail: tomas.novotny@praha.eu
Telefon: +420 236 004 278
Adresa: Jungmannova 35/29, 11000 Praha 1
Firma: Magistrát hlavního města Prahy
Nominace v kategorii: města
B – Projekt
Název projektu: APLIKACE pro Závazné koordinované stanovisko – rychle a bezchybně
Lokalita: Hlavní město Praha, Česká republika
CÍL:
Cílem projektu bylo nahrazení staré, problémové aplikace s akcentem na udržení rozhodovací praxe a zachováním historie dat. Případy v aplikaci jsou provázané na minulá rozhodnutí tak, aby byla zachována stabilita rozhodování.
Meritem projektu je umožnění efektivní spolupráce mezi odbory magistrátu. Ve zkratce pak bylo cílem koordinovaně zpracovávat stanoviska a vědět, co kdo jak dokončil a v jaký mají stanoviska postup.
Cílová skupina: Odbory magistrátu, zejména odbor životního ochrany prostředí
Provozovatel: Hlavní město Praha
Realizátor: Marbes s.r.o.
C – popis projektu – pohled provozovatele
1 - PROKAZATELNOST ÚČINKŮ PROJEKTU
Je sledovaný (zamýšlený) účinek projektu kvantitativně a kvalitativně prokazatelný?
ANO.
Reálně je aplikace používána, řádově jsou zpracovávány stovky případů ročně. Bezchybně a bezproblémově.
Vnímají a uznávají uživatelé (cílová skupina) tento projekt jako prospěšný?
ANO.
Odbor ochrany prostředí vnímá projekt jako mimořádně užitečný. Navíc se projekt ukázal jako bezchybný.
Jak podrobně je cílová skupina s projektem obeznámena?
VELMI DOBŘE.
Školení proběhla, nicméně jako zásadní se ukázalo, že aplikace byla navržena intuitivně a uživatelé si k ní rychle našli cestu.
Současně byla připravena ONLINE podpora s video návody tak, aby si pracovníci kdykoliv mohli jednotlivé procesy připomenout.
Odpovídají dosažené výsledky vynaloženým nákladům?
ODPOVÍDAJÍ.
Projekt je plánován jako dlouhodobý. Z vysokého počtu proběhlých rozhodnutí lze snadno spočítat časovou úsporu při efektivní koordinaci rozhodnutí.
Jedná se o projekt krátkodobého účinku, nebo lze předpokládat dlouhodobé trvání?
DLOUHODOBÝ.
Projekt Koordinovaného stanoviska je jeden ze základních procesů úřadu.
2 - PROKAZATELNOST NEJLEPŠÍ PRAXE
Může být projekt inspirující pro ostatní subjekty veřejné správy?
ROZHODNĚ ANO.
Koordinované stanovisko je proces, který používají mnohé orgány veřejné správy.
Byly, či jsou předávány zkušenosti nabyté v souvislosti s realizací projektu ostatním subjektům veřejné správy?
PŘIPRAVUJEME.
S rozvojem projektu a předáváním zkušeností se počítá.
3 – VÍCEKANÁLOVÝ PŘÍSTUP
Jedná se o projekt, který umožňuje přístup/využití více kanály (způsoby) současně?
ANO.
Projekt je dimenzován na dostatečný počet současných přístupů.
4 - OPEN DATA
Jedná se o projekt, který využívá OPEN DATA?
ANO.
Výstupem projektu jsou koordinovaná stanoviska.
Veškerá data zobrazená v projektu je možné exportovat v otevřených formátech.
5 - DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE
Projekt byl realizován během období 11/2023 – 05/2024.
D – popis projektu – pohled realizátora
Popište náročnost technické realizace, včetně případných specifik:
Aplikace Koordinované stanovisko - Správní řízení je využívána pro koordinaci procesu a tvorbu výsledného koordinovaného stanoviska. Je provozovaná ve třech ve třech identických exemplářích s oddělenými databázemi dvěma odbory. Interně jsou tyto instance nazývány následovně:
• Kolečka – Odbor životního prostředí MHMP (OCP),
• KOS – Odbor územního rozvoje MHMP (UZR),
• Obláček – Oddělení ochrany ovzduší OCP MHMP (OCP-Vzduch).
V čem může být Vaše řešení inspirativní pro ostatní realizátory?
Bezchybnost.
Celé řešení bylo velmi dobře zanalyzováno a realizováno. Od produktivního spuštění nebyla zaznamenána jediná chyba.
Další mimořádnou vlastností je intuitivnost rozhraní, které dovoluje rychlé osvojení aplikace.
Co z uvedeného řešení je možné použít opakovaně a co je výjimečným specifikem tohoto nasazení?
Specifikem je snaha vyvarovat se zátěže na straně klienta. Od produktivního spuštění nebyla zaznamenána jediná chyba.
Jaké další obdobné projekty jste realizovali, kde a v jakém rozsahu?
V roce 2024 realizujeme velmi podobný projekt pro Městský úřad v Příbrami, kde je předmětem dodávky ucelené řešení – portál úředníka, které výjimečně zefektivňuje a usnadňuje práci úředníků.
KONTAKTY:
D5: kontakty: Marbes s.r.o.
Brojova 2113/16, 326 00 Plzeň
Email: obchod@marbes.cz